Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har fått beskjed om å sykemelde meg helt eller delvis i første trimester, pga MA og kompliserte svangerskap tidligere. Det er under 28 uker siden jeg var sykemldt sist pga at jeg slet litt psykisk etter 2 ma, samt mistrivsel på jobb. Dvs at jeg fortsetter på forrige sykemeldingsperiode i steden for å beg på en ny. Jeg var jo også mye sykemeldt i fjor, å det er klart jeg føler på dette nå. Så jeg har ikke sykemldt meg enda, men nå er jeg så utrolig dårlig form, er kjempe kvalm hele jævla dagen. Å det er en utrolig dårlig kombinasjon med min jobb. Jeg fungerer ikke hjemme, klarer ikke å gjøre noenting, bare ligge på sofaen å ikke tenke! Bør jeg ta hensyn til jobben min , eller bør jeg følge legens råd om å sykemelde meg? Må legge til at jeg ikke trives særlig på jobb, så det hjelper ikke på akkurat :-(
Teltpluggen Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 det er det vel egentlig bare du som kan avgjøre, men jeg tror jeg hadde fulgt legens råd:) De vet vel hva som er best:)
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Huff... jeg har noe av samme problemet selv.. Har vært masse syk pga. kronisk bihulebetennelse og en del andre plager. Synes det er like ekkelt hver gang jeg må gi beskjed om at jeg igjen er sykemeldt.. Men av erfaring er det lurt å følge legens råd - jo tidligere du sykemelder deg, jo fortere kan det være du er på beina igjen. Har vært noen ganger hvor jeg har presset meg til å gå på jobb selv om jeg har kjent at jeg burde holde sengen, og samtlige av disse gangene har jeg gått på en smell og blitt sengeliggende mye lenger enn det som anatgeligvis hadde vært nødvendig dersom jeg bare hadde hørt på kroppen min i førsteomgang.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 dette er en vanskelig situasjon,men still deg spørsmålet: hva er viktigst av jobben og at svangerskapet går bra? . Jeg er selv sykmeldt pga blodansamling og blødninger,har selv en MA i februar bak meg,er foreløpig sykmeldt ut uka,da har jeg vært sykmeldt i 3 uker. Jeg har heldigvis forståelsesfull sjef og kollegaer. Jeg stortrives på jobb,så min situasjon er jo litt annerledes enn din,men jeg ville ha valgt helsen og svangerskapet foran jobben.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Jeg prioiterer meg selv som rugekasse nå, når rugekassen er i bedre form kan jeg begynne å jobbe. Vår prioritering er soleklar og ikke til å misforstå: 1. Familie 2. Jobb 3. Fritid Er ikke vanskeligere enn det ) Håper du finner ut av det )
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Uff, jeg synes det er utrolig vanskelig. Må snakke md gubben om dette her tror jeg ? Det er det å si fra på jobben som er værst!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå