Labbetøs Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Mamman til M&E Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2007 Takk for tipset. Skjønner at jeg bare må la han få "mase" litt om kvelden da
Learning to fly Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Kvile /sove midt på dagen= viktig!, drikke og spise godt. la han suge så ofte han vil på kvelden. Tilby han brystet ofte, vil han ikke så vil han ikke, er han interesert suger han. la han suge til han slipper selv.
mammasgo`jente Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Jeg slet med akkurat det samme. Hadde veldig lite melk om kvelden så jeg slet veldig med å roe tulla vår. Begynte med å amme så ofte hun ville fram til klokka 22.00 ca, ga så mellom 50-70 ml tillegg. Jenta sovnet og jeg fikk slappet litt av og fikk en mye bedre natt enn da jeg ammet til 01.00. Jeg pumpet meg rett før jeg gikk å la meg for å produsere mer melk. Selvfølgelig kunne jeg jo gitt henne nå istedenfor å pumpe meg, men jeg var så sliten at det var best for meg at hun fikk litt tillegg og kunne sove. Etter å ha gitt henne om morgenen/natten stod jeg opp å pumoet meg igjen. Til slutt klarte jeg å pumpe ut så mye at jeg slipp å lage tillegg. Tror hun fikk tillegg til sammen 12 ganger i løpet av tre uker. De andre gangene hadde jeg nok melk som jeg hadde pumpet ut. Dette gjorde at jeg ble mer uthvilt og mindre stresset så derfor begynte jeg å produsere mer melk. Nå slipper jeg å gi noe ekstra på kvelden for jeg har nok melk selv. Fortsetter å pumpe etter måltidet om morgenen/natta for å opprettholde produksjonen. Fryser melka sånn at jeg skal ha et lager når tulla begynner å spise grøt. Ser at spm ditt er hvordan du skal slippe å gi tillegg, men for meg hjalp det å gi tillegg en liten periode. Hun har ikke tatt noe skade av det, og jeg merket ingenting til sugeforvirring fordi jeg ga flaske! Lykke til!
selfangerkjerringa Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Kveldene mine ble MYE bedre etter jeg leste denne artikkelen og bestemte meg for å følge rådet: la kvelden være mamma og baby-stund, og kommander gubben til å ta husarbeid, eller la det ganske enkelt ligge til neste dag.
Mamman til M&E Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2007 Takker så mye for gode råd. Fulgte rådene i artikkelen i går og det gikk fint! :-) Han skreik litt men roet seg ganske bra når jeg ga han pupp ofte. Til mimia: spørsmålet burde egentlig vært "slutte å gi tillegg" for jeg har allerede gitt han det noen ganger, og gjør det nok igjen om det virkelig blir ille. Tror heller ikke det er skadelig men er vel egentlig mest redd for at produksjonen skal gå ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå