Gå til innhold

Lite klær, og skal i bhg til høsten...hmmmmmmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror vi egentlig har lite klær til snuppa vårres. Hun er strx 17 mnd, og har 3 joggebukse, 1 tigts, 7 bodyer, 3 sånne jogge/college jakker.

1 hvit pen kåpe

1 strikkejakke

1 strikkebukse

1 tynn vindjakke

Og i august skal hu i bhg, så da bør jeg vel kjøpe mer klær??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville kjøpt godt yttertøy i hvert fall (parkdress og regntøy) samt noen gode dresser i ull eller ullfleece.

Trenger gode uteklær som holder henne tørr og er lette å bevege seg i. Du trenger også noen ekstra skift av inneklær da barnehagebarn som oftest blir skitne og gode ;O)

Hvis du kjøper inn litt ekstra slipper du å kjøre vaskemaskinen så ofte.

Da humlegutt begynte i barnehagen måtte vi kjøpe litt ekstra, noe før oppstart og litt etter hvert.

Lykke til med innkjøp og barnehagestart!

Skrevet

Det var ikke mye klær nei. Vi må blandt annet ha to fulle klessett i barnehagen og så ytterklær, regnklær, støvler og andre so etter årstiden. og når det er kaldt, luer, votter, sokker, hals etc..

Skrevet

Men atte, har dere eget regntøy og dresser som altid er i bhg, eller tar dwere det med til og fra hver dag?

Lurt å ha to sett kanskje, dumt om man får bruk for det på ettermiddag og så henger det i bhg...

Skrevet

Det var ikke rare greiene....

Du må vel uansett kjøpe nytt for det blir jo en annen årstid. og hun vokser jo.

du må jo uansett ha ordentlig ytterklær Både regndress og vinterdress.

Men om du har det du har pluss litt til, så holder det nok hvis du gidder å vaske det hver dag. De blir nemlig møkkete i barnehagen. Det er også greit med ordentlig ullundertøy.

Må alltid ha skift i barnehagen også. Jeg har alltid en bukse og to bodyer rene sokker og en strømpebukse liggende. Om vinteren har jeg også ekstra luer og votter liggende.

Har hun ikke bukser eller kjoler?

Skrevet

Jeg har ikke ekstra regntøy. Tar det med hjem når han har fri:)

Skrevet

ville nok ha kjøpt litt mere klær,så slipper maskinen å gå hele tiden..

jeg har en regndress,vinterdress og vårdress som er i barnehagen som er litt bedre kvalitet og det samme hjemme som er fra reflex. det er billig og bra..

hadde og så kjøpt 2 par skift som hun kan ha liggende i barnehagen+ ekstra votter,luer og skjerf..

du må vel kjøpe noen sko også eller??

synes du hadde litt lite klær,kanskje du kan kjøpe brukt på finn eller få arve av noen??

Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde begynt shoppingen nå, så slipper du alt på en gang :-)

I bhg som jenta vår skal begynne i så anbefaler de at det til enhver tid i bhg er to fulle skift fra innerst til ytterst- (Altså, de krever ikke at man skal ha to utedresser og sånne ting da )

Jeans er flotte når man har aktive småttiser som tilbringer litt tid på knærne i sandkassa.

Isteden for strømpebukser så kjøp stilongser/longser og sokker, dersom hun tråkker i en vanndam inne så er det bare for bhg personalet å skifte sokker og ikke alt annet.

Nå i vår så har vi brukt body, strømpebukse/stilongs og spencer kjoler med stort hell, ikke noen bevegelsesproblemer og veldig greit å bare ta av kjolen og på med utedress.

Ville investert i godt ulltøy til å ha under på høsten/vinteren- da trenger man ikke tykke ubevegelige plagg men kan heller kjøre lag på lag med tynn ull. Jeg har selv vært veldig fornøyd med det jeg har kjøpt på krokofanten.no

Av uteklær ville jeg kjøpt en høstdress og en god og myk regndress.

Skrevet

Ja hun har kanskje litt lite, og jeg synes den vaskemaskina går i ett....

Jo hun har masse kjoler og slikt.

Bør vel handlke inn noen joggedresser og slikt.

Ja for det er vel det beste eller?? I barnehagen altså, det er jo mukt og ledig og sikkert behagelig.

Hun har oså 3 nattdrakter altså...hehe, så hun har da litt...

Skrevet

oi..det er vel kanske 1 /3 av det datteren min har..hehe og jeg føler jeg vasker klær hele dagen...

hvor mye klær du har til datteren din er vel ikke så nøye så lenge hun har klær å ha på seg.. det er alltid greit å ha 1-2 ekstre strømpebukser , 2 bodyer, bukse, gensre liggende i bhg. myke klær er det beste..alltid..;) datteren min har masse forskjellige bukser.. hun har dongeri bukser som er like myke som joggebukser..;)

uteutstyr bør du jo tenke litt på hvor du bor.. her i bergen som jeg bor er det viktig med vanntette sko (støvler) og et godt regntøy..kjeledressene er ikke så viktige her..trenger ikke tåle mange minus grader liksom...

datteren min har en sånn prinsesseull drakt..den er kjempe deilig.. tynn og behagelig å ha på seg.. og god å varm.. den anbefaler jeg sterkt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...