Gå til innhold

Solskinnssnuppa'er med babylyst - Uke 22

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen skal du være i tråden:

"Solskinnssnuppa'er med babylyst"

Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene!

Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder!

Et par ønsker:

- Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene)

- Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon)

- Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på.

Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er:

Maggimor, 23, Drammen

*MIAMI*, 23, Lommedalen (Æ)

Barnkanskje? 28, Oslo

LittleMermaid, 29, ...

Dekita, 22, Trøndelag (Æ)

Rosered, 23, Skedsmokorset (Æ)

*siv*, 23, Haugesund

Bellababy, 26, Oslo

Kathrine, 20, Porsgrunn

TauZa, 23, Oslo

Sagasol, 24, Bergen

Rafi, 28, Bodø

Delfinen1, 23, På flyttefot

Brina86, 21, Bergen

De av dere med (Æ) bakom navnet er blitt "Æresmedlemer" fordi dere alt er blitt offisielt prøvere! Men siden dere liker så godt å være her inne, og siden vi andre som ennå må vente litt, liker så godt å ha dere her - da er dere Æresmedlem blitt! Håper dere forteller MASSE om hvordan dere har det så vi andre kan ta del i gleden!

Så har vi da kommet frem til at det kunne ha vært kjekt med et treff ala de treffene som arrangeres blant dem med samme termin. Vi har snakket litt om dato i forrige ukes tråd, samt sted og tid. De som har lyst og kan møte opp kan gjøre det Søndag 17. juni kl.12.00 ved den store fontenen i Vigelandsparken! Blir det ikke fint vær er det kort vei hjem til meg eller til Majorstua/Bogstadveien og mange caféer! Håper så mange som mulig blir med og hvis ikke - det kommer nok flere treff!

Til dere andre som skulle kikke innom tråden - flere kan vi bli, så ikke vær redd for å hoppe inn - her er det plass til mange! Hvis dere har lyst, kan dere svare på disse spørsmålene (slik vi andre har gjort) eller skrive litt fritt om dere selv! Så vet vi litt mer om hvem du er vettu!

Navn (bare hvis du har lyst):

Alder (din og kjærestens):

Yrke/utdanning (din og kjærestens):

Hvor lenge har dere vært sammen:

Interesser:

Sivilistatus:

Barn fra før (hvor mange, barnas alder):

Hvor mange barn ønsker du/dere:

Når har dere "planlagt" å bli gravide:

Navn hvis det blir gutt:

Navn hvis det blir jente:

Ellers ønsker jeg samtlige en Solskinnsklem for uke 22!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei jenter!

Sitter i leiligheten min i øs-pøs regnværet og skulle ønske solen skinte litt idag! Holder på med endeløs lesing til eksamen og har ikke hatt sjans å stikke innom dere! Sorry! Men ser at mange andre har vært opptatt likevel!

Hvordan går det med dere?? Jobb, flytting, baby-planer, håndarbeidsprosjekter?? Har stoppet litt opp med teppet mitt for øyeblikket... Men den er ikke langt fra ferdig! Får ta det opp igjen etter eksamen!

Ellers kommer nok uken til å forsvinne fort avgårde og til helgen blir det siste skole helg! :) Snart "sommerferie"!

Håper dere alle har det bra! Skal prøve å stikke innom litt i løpet av uken... Klem klem!

Skrevet

Jaja! Ny uke nye muligheter... Skal i utgangspunktet kutte ut pilla fra torsdag av... Samboer hyler av motstand... Men prøver å overtale han med at det antagelig ikke klaffer med en gang.. og det er noe som heter alternativ prevensjon, og at det hadde vært godt å være litt mindre hormonell.... Så får vi se hva han sier... Må jo si at han har gode argumenter for hvorfor det er dumt med baby akkurat nå... Så får vente og se hva som skjer! Men pilla kastes ut av huset, i hvertfall ut av pilleboksen mi, på torsdag! H vis jeg får siste ordet da...

Sånn ellers er det ikke stort som skjer... Blir en aldri så liten tur til Nordland i helgen for å feire konfirmasjonen til lillebroren til samboer, og da skulle det vel bli tid til et besøk eller to hos dattera hans også... Så må si jeg gleder meg til helgen!

Babyteppet er forresten ferdig bellababy... Har begynt på to søte jakker til en eventuell jentebaby... he he... Blir veldig fint, men står litt fast på den ene for øyeblikket. Den skal svigermor få hjelpe meg med når vi kommer til nord vet jeg!

Ha en strålende tirsdag alle sammen!

Skrevet

Ja nå er det spennende tider i vente :) om ca 12 dager så er prøvinga igang. Har skaffet meg graviditets tester også ;) det var skummelt å få de i posten. Turte ikke å kjøpe her i byen, så mange kjente som kan se hva jeg driver med ;) he he...Liten by skjønner dere. Men nå gleder jeg meg sånn at dere aner ikke. Håper det ikke er lenge før dere andre kommer etter.

Har nå tømt vår gamle leilighet totalt. Og vi begynner å komme litt på plass. Det er deilig. Og så er det meldt knallvær her hele uka og til helga, så da regner jeg med vi skal grille for første gang i vår egen hage :D blir nok gøy det ja. Og første gang vi griller i år, værgudene har ikke vært venner med oss her i nord i år så langt. Håper dere har hatt ei fin helg. Og ha en fortsatt fin dag :D

Skrevet

Heisann!

Her sitter jeg og ser på Rachael Ray Show, men skulle egentlig lest til eksamen som er i MORGEN!! Det er nesten litt skummelt at jeg tar det så med ro, er ikke nervøs i det hele tatt. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn.

Jeg skrev et innlegg her for noen minutter siden om praten jeg og samboer hadde i går kveld, men jeg kan jo gjenta det da. :) Vi ble enige om at jeg skal bruke p-piller i en mnd til, men så er det fritt fram. Regner med det ikke sitter med en gang, men håper jo at det ikke tar så veldig lang tid da. Veldig gøy at han er like ivrig som meg.

Håper dere andre har det veldig fint!

Skrevet

Hei alle sammen!

Er lenge siden jeg har skrevet noe til solskinnsnuppaene nå, hatt en laaang pause. Tittet litt innom og lest og skrevet litt men tja.. Har bestemt oss for å stabilisere forhold og helse før babyprøving så utsatte hele prosjektet på ubestemt tid. Men egentlig er det jo også ganske greit. Sommeren nærmer seg veldig og jeg storkoser meg med kanskje siste sommer med daiquiri's og hvitvin... og øl på uteserveringene..

Titter nok innom her i ny og ne, men tenkte jeg bare skulle ønske alle en god sommer likevel:) slikt kan ikke ønskes for mange ganger. Satser på en god varm og solfylt sommer!!!

Ja, og selvsagt lykke til med prøvinger for alle som setter igang her..

Solskinnsklem fra

Skrevet

Heisann alle sammen;) Da har jeg samlet tankene og er tilbake:)

Mye jeg ikke har fått med meg ser jeg;) Med prøving og eksamener... så var det vel noen som hadde flyttet;)

Hvilke babytepper lager dere? Strikker, hekle eller sy? Kan gjerne se bilder;) Elsker å ha noe å sette fingrene i... Lurte på å prøve meg på hekling..men da må vel min mor hjelpe;)

I dag er det ufattelig varmt ute, håper det varer sånn i noen dager eller uker;)

Jeg tar en easy start jeg, men om noen vet hva jeg kan gjøre for at ventetiden til prøving skal bli kortere, så skrik ut;) Jeg blir mildt sagt gal..... alle mine venner har barn og de har begynt på sin andre.... kjempeglad på deres vegner da, men føler bare tiden går sååååå sakte... og nå sa en veninne at hun ville kanskje prøve snart igjen hun oxo.....

Skrevet

God regnfylt dag alle sammen!!!

I går droppet jeg p-pillen... Og de få som er igjen i dosetten skal kastes... Vi ble nemlig "enige" om i går at de skulle det... Egentlig har vi inngått et kompromiss... Jeg skulle kjøpe en babyskorpion til han og jeg kunne slutte med pillene... Resultatet er nå blitt at jeg er 1200 kroner fattigere, har en pittebitteliten skorpion i bur under tv-en og gliser fra øre til øre! Jeg kunne ikke vært mer klar for å begynne prøvingen!!!

Så Rafi... Det ser ut som om vi kommer til å prøve ganske likt vi da... Jeg er nok noen uker etter deg, but still... Hadde vært moro å hatt en her inne fra som jeg liksom kjenner litt allerede inne på bli gravid og 1. tri ;)

Nå skal jeg hvert øyeblikk kjøre mamman min til Rikshospitalet. Så får jeg vel fortelle henne de store nyhetene! Det er jo ganske lite egentlig, er jo ikke gravid eller noe ennå men det er liksom et skritt nærmere igjen!!!

Skrevet

Gratulerer med å være ferdig på pillene :) det føles godt ikke sant?!! Ja spennenede å ha kontakt med andre som er i samme prøveperiode. Da kan man liksom følge hverandre litt. Men jeg måtte derimot ikke kjøpe en babyskorpion til min samboer ;) he he. Vet ikke om jeg hadde turt å hatt den i huset mitt en gang ;) Må stikke nå jeg, men er tilbake på nett i morgen.

Skrevet

he he... Den er så langt veldig lite skremmende... Den er ca 1 -2 cm stor... Sirissen som er maten hans denne uka er faktisk større...

Btw.. Er det noen som har noen morsomme navnforslag til mitt nye familiemedlem???

Skrevet

Bellababy.... Lov meg at du setter en Æ foran meg neste uke a :D :D :D

Og på Rafi og da... Når du og skal over! ; ) Det er kanskje til uka du og?

WOOOHOOO!!! Gira gira gira!!! Fortalte mamman min det i går også og hun ble så glad! Hun har så lyst på et barnebarn nå at hun er helt dårlig. Lovt henne å bli nummer to som får vite når det er noe på vei!

Skrevet

hei..lenge siden jeg har vært innom dere nå..hvordan går det med dere???:)

Skrevet

Ja jøss, får vel en Æ bakom navnet mitt nå ja. Sånn offisielt så er vi prøvere nå. Til helga er jeg der hvor det kan klaffe best, så det er jammen ikke lenge før det kan skje noe. Er så spent, og glad og litt sånn mye følelser på en gang. Men sånn skal det vel være. I natt drømte jeg at jeg at jeg fødte, og det gikk bare så lett. ;) he he, blir vel ikke like lett når det skjer på ordentlig. Det værste var at jeg forlot sykehuset med en gang etter fødsel, og så fikk jeg ikke komme tilbake før etter to dager.......hallo !! Ja ja, godt det var en drøm.

Skrevet

hei igjen:) ser jeg har fått en Æ foran nicke mitt..:)

litt om min situasjon..er i 2.pp. har ikm nå om 2-3 dager.har testet positivt 4 ganger siden lørdag nå.. tørr ikke tro jeg er gravid før torsdag..er redd det er sånn kjemisk graviditet..eller..jeg vet ikke..har kun billigtester..kommer til å kjøpe en på apoteke også.:) er så spent..

Skrevet

Oi så gøy da dekita!!! Da er det nok en liten en på vei da jo!!!

Du får blåse babystøv på meg og rafi!!!

Skrevet

masse bbystøv til deg maggimor og rafi:)

Skrevet

Hei igjen alle sammen:)

Måtte titte innom en tur for å vise at jeg ennå lever og er babyklar...snart:) Har tatt en pause, tenker alt for mye på barn når jeg er her inne (samboer har til og med komentert at jeg leger GODT merke til alle gravide vi treffer på gata...hehe), også har det vært alt for mye å gjøre i det siste.

Eksamen gikk ufattelig dårlig, strøyk ikke men det gikk bare akuratt. Har sendt en klage noe som egentlig var litt skummelt har aldri klaget på en eksamen før, men denne gangen var det grunnlag for det så vi får se. Kanskje jeg må opp på ny=/. Da får jeg vise at jeg kan bedre.

Også er planleggingen forhåpentligvis i boks nå:) blir sommer/høst barn i 08 om alt går som plalagt:) jippi!! gleder meg. Og nå gleder samboer seg endelig ordentlig han også, det gjør det hele ennå bedre:)

Ellers planlegger vi husbygging som muligens starter på slutten av året. Det blir skikkelig spennende, har alltid ønsket og bygge, men det er nesten for mange muligheter og velge i når man først setter igang.. Har liksom de... og de... og de ønskene også skal man prøve og sile ut og sette sammen ønskene, men resultatet blir nok bra:)

Skal prøve og komme innom oftere fremover, så jeg klarar og henge med i på hva alle skriver, blir så ufattelig mye og lese hvis ikke:)

Nattinatt alle sammen :)

Skrevet

Da er jeg vandret over til bli gravid jeg da.... Henger du med over Rafi? Endelig ferdig med mensen, tror jeg, og er klar for å sette i gang! Skal holde dere oppdatert om hva som skjer hvis dere er her en stund til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...