Gå til innhold

Brystvegring og lite melk - dette går snart ikke mer........

Anbefalte innlegg

Sønnen min (3 mnd) har begynt å vegre seg for brystet. Jeg hadde den siste uken en kraftig omgangssyke, hvor jeg ikke holdt på verken vått eller tørt i fem dager. Dette påvirket nok melkeproduksjonen. Merket at han ble ekstremt sulten og urolig etterhvert, og supplerte med mme for at han i det hele tatt skulle finne roen til å sove litt. (Han har fått mme på flaske hver kveld siden han var veldig liten, så han er vant til å drikke av flaske og pupp om hverandre). Plutselig for tre dager siden bare nektet han å ta brystet. Hylskrek bare jeg la han ned. Det har blitt litt bedre, men han vil fortsatt ikke spise ferdig. Stopper etter en liten stund og hyler som en besatt. Eneste tidspunkt han godtar brystet er tidlig om morgenen, pluss natten. Ikke nok med at produksjonen kan gå ned når han ikke vil ta, men poenget var jo at den nå skulle bygges OPP igjen etter at jeg har vært syk. Pumper og punmper, men det har jeg ikke mulighet til å holde på med mange ganger om dagen når hverdagen nå kommer igjen, og mannen min skal tilbake på jobb. Bruker temmelig lang tid bare på å pumpe, vaske pumpen og koke den. Lurere på om jeg rett og slett må gi opp hvis ikke dette bedrer seg veldig raskt, og heller bare amme på tidspunkter når han er villig. Noen som har erfaringer de vil dele, som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke smakt på den...Men det har jeg ikke gjort tidligere heller, så jeg har slik sett ikke noe å sammenligne med. (Det var dumt....) Er den en karakteristisk smak som kan beskrives, eller kun det at den endrer smak?

Kom til å tenke på at det nok ikke er det som er årsaken, for jeg pumper jo ut en del morsmelk og gir på flaske nå, og det ser han ut til å like godt. Jeg får bare fortsette og prøve og prøve...

HVIS jeg i verste fall ikke får han til å ta puppen igjen, er det ikke da slik at antistoffene blir konsentrert i den lille melken jeg har, slik at det da vil ha en veldig stor verdi om jeg får pumpet ut en porsjon daglig som han kan få? mener å ha lest dette et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...