Gå til innhold

Dere som lager flasker for et helt døgn...

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om dere varmer melken til "drikketemperatur", eller varmere for så å avkjøle den til drikketemp?

Hvilken mme bruker dere?

Min jente på 4 uker får nå NAN, men jeg ha brukt Småfolk frem til for et par dager siden. Jeg syns hun gulper så "rart" nå, for det er som grøt det som kommer opp. Ikke bare tynt/ melk som før.

Hun er nå urolig stort sett hele dagen og natten, kan det være NAN'en som gjør det? Tåler den ikke å stå et døgn? Kan det være fordi jeg bare varmer den til drikketemp?

Fortsetter under...

hei!

Jeg koker opp vann, blander i pulveret, rister og setter det i kjøleskapet =) Så har vi en sånn genial flaskevarmer, som varmer opp flasken til riktig tempratur når hun skal ha mat. Veldig enkelt og greit.

Vi har brukt NAN 1 siden uke 3 ca (hun er nå 10 uker), og er veldig fornøyd med den. Kjenner igjen det du skriver ang at gulpet er litt "grøt" aktig. Det sleit vi litt med også, men det har rettet seg igjen. Veldig viktig å riste godt, og blande riktig etter tabellen.

Lykke til

Blander du pulveret i varmt vann og avkjøler alt i kjøleskapet? Trodde vannet skulle være avkjølt før du tok i pulveret og satte det tilbake i kjøleskapet?

Trodde kanskje også at "grøtgulpingen" var fordi jeg hadde hatt for mye pulver i, men jeg vet jo at jeg ikke har hatt det, så bra at noen andre hadde samme erfaring :)

Jeg tar kokende vann, blander inn pulver og rister godt og inn i kjøleskap... Hadde faktisk motsatt problem, han gulpa hele tida når jeg amma, måtte skifte body etter hvert måltid for var masse!!

Han fikk flaske i tillegg, først pupp så flaske... Men når han var helt nyfødt kjøpte jeg den NAN som er på apoteket, den er litt dyrere, men skal være garantert tålt av alle uten allergiske reaksjoner... Jeg merka ikke noe forskjell av å bytte, men men :)

Jeg blander i vannet rett etter koking ja. Står på pakken at det skal blandes i når det er avkjølt til 40 grader, men jeg har alltid blandet det i kokende vann, og har ikke hatt noe problemer med det. =)

• 2 uker senere...

Annonse

jeg koker opp vann, avkjøler, putter i pulver og setter i kjøleskapet. så varmer jeg i micro. fungerer som bare det.

kan være at ho ikke tåler nan. det er ganske sterkt, kanskje du har for mye pulver i det? skal tåle og stå 24 timer i kjøleskapet. prøv hippo eller nan fra apoteket.

ja, det står på pakken at det skal være så ferskt som mulig. men det holder seg fint ett døgn i kjøleskapet! og det er jo ingen tvil om at det enkleste er å blande for ett helt døgn istedenfor å blande en og en flaske?! hva gjør du foreksempel hvis dere er ute på tur? da må du jo blande ferdig..

Folk må selv få velge hvordan de gjør det, jeg tror man finner den enkleste vei slik.

Vi koker opp vann, har på flaskene, setter i kjøleskapet. Til hvert måltid varmer vi vannet i micro'n og hiver i pulver. Funker for oss, men smaken er som baken :)

Det jeg egentlig skulle si;

det er ikke noe kav når man er på tur (anonym over her).

Avent har boks med porsjonskammer i, ypperlig til man skal ut. Vi bruker vår masse, tur, kafé osv. Ha i det antall skjeer med pulver man skal ha, så er det bare å ha i flasken når mini skal spise :)

Ha en fin dag! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...