Gå til innhold

Dere som gir flaske...lurer på hvor mye deres spiser på et døgn? Gjerne dere med barn på rundt 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte...

Min gutt errett over 4 mnd og san spiser hver 3 time,noen ganger går det opp i mot 4 timer og noen ganger bare 2,er ikke det litt ofte når han har blitt så stor?

Han får vel 150 ml pr flaske (pluss nan pulveret det skal vel da bli 165 ml),drikker ikke alltid opp,men som regel gjør han det...

Får ei flaske ca kl 8-9,12,15,18,19.30-20 da legger han seg så er det mat en til to ganger pr natt ofte 2,da våkner han mellom 1-3 og så ca 6.

Altså 7 flasker i døgnet x 150 ml drikker nokk ikke opp alle flaskene,me bør jeg prøve og drøye det litt lenger og gi mer da?

Det står på nan pakken 4-5 mnd: 160-200 ml 5-4 flasker i døgnet,vet man ikke skal følge det,men han drikker jo ca samme mengde som anbefalt hadde det gått an og drøye det litt og prøve med 5 måltider og mer melk pr måltid,antar jo at han blir mer sulten da siden det blir lengre melom hvert måltid...og kanskje bare trenger ei flaske på natten...

Men regner med det vil bli litt skriking i begynnelsen for og drøyeflaska,prøvde i dag og under holdt han 1 time og 20 min ekstra stod opp kl 9 pleier og være sulten og ikke kan vente (fikk flaske kl 6),så da var det jo 3 timer siden sist men det gikk greit,men regner med det vil bli mye skriking,i dag var han fornøyd nesten hele tiden,følte ikke han var sååå sulten som han pleier og være når han våkner.

Noen som har gjort dette,eller har det styrt seg at seg selv? Når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager til 1440 ml om gangen i en mugge. Spiser nå ca 200 ml hver gang, ofte også mindre 160- 180 ml. Gjennomsnittet er vel 4 timer mellom hvert måltid, drikker hun opp 200 ml kan det gå 5 - 5.5 timer i mellom. Tipper hun drikker ca 1 liter i døgnet, restene av mugga blir nok kastet i form av slumper som er igjen etter hvert måltid.

Foreslår at du gir han det han vil ha når han ber om det. Hadde det slik vi også for noen uker siden. Men nå drikker hun mer og sjeldnere.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Har du pulveret i muggen og bare varmer ei flaske når det er mat?

Trodde ikke det kunne stå så lenge..

Skrevet

Hun er 4 mndr og 6 dager. Ja det er ferdigblandet. Fikk det anbefalt på nyfødt avdelingen, de mente det kunne stå minst ett døgn i kjøleskap, det gjorde de alle fall selv. De sa at det som stod på pakken bare var for å være på den sikre siden. Men da bør alt utstyret som kommer i kontakt med melka kokes mellom hver gang.

Skrevet

ok veldig greit,så er det klart...

Da er jenta de født 4 dager etter gutten min...

Skrevet

Lillegutt her er 4 mnd og får mat ca hver 4 time på dagtid (fra 3,5 til 4,5). Han får 5 måltider per døyn der han drikker ca 200 ml (både mer og mindre-har 220 i flaskene). Det vil si at han drikker rundt literen hver dag. Når de er så små, eller generelt så lenge de får flaske skal de vist ikke drikke mer enn 1000ml per dag siden det går gjennom nyrene og det kan vist være svært uheldig. Derfor har jeg begynt så smått med litt grøt. Han skjønner ikke helt teknikken enda så det blir ca 3 ts pulver (+ mme) og flaske før sengetid hver kveld. Et måltid om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...