Gå til innhold

8 uker og plutselig magesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har de 3 siste formiddagene/kveldene hatt magesmerter. Han er snart 8 uker og har ikke hatt dette før. Det er noen stillinger han synes er behagelige og da roer han seg noe, men det kan virke som han får regelmessige tak i magen. Det som tilslutt har hjulpet er at han bæsjer og etter det har han vært i bedre form. Vi har også prøvd litt sukkervann, men er litt usikker på om det har virket. Vet ikke hvor fort dette skal virke.

Det jeg lurer mest på er, kan han få kolikk så sent? Trodde kolikkbarn opplever magesmerter raskt etter fødsel, men hva vet jeg. Er det mest sannsynlig noe jeg har spist? (Vet ikke hva det skal være men :-() Noe annet jeg kan gjøre for at han skal få det bedre når det står på?

Ps! Jeg har fått en enorm respekt for de som har eller har hatt kolikkbarn. Det kan ikke være lett å oppleve at barnet man er så glad i, har så vondt over lang tid. Synes bare disse få dagene her har vært tøffe jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok muligens kolikk dette. Kolikk fremtre som regel etter ca 6 uker. Dette er det vanlige, men så er det noen babyer som får det raskt etter fødselen. Vår jente fikk det raskt etter fødselen og hadde problemer allerede på barsel. Det hørtes veldig ut som det du beskriver. Melkeallergi? Jeg vil også anbefale fotsoneterapi eller kiropraktor til den lille. Det hjalp oss veldig.

Skrevet

Huff da. Takk for svar. Hadde håpet på at det skulle være noe annet. I dag har han sittet litt i vippestol (ikke lenge om gangen!), med bena litt opp, og det synes han er godt. Hvis det varer et par dager til, tenker jeg vi tar en tur til kiropraktor. Hørt det er flere som har hatt gode erfaringer med det. Jeg tror ikke det er melkeallergi (du tenker vel på melkeprodukter jeg får i meg?) , for jeg hverken drikker mye melk eller spise mye melkeprodukter. Tusen takk for svaret!

Er det forresten flere med lignende erfaringer? Tar gjerne mot flere gode tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...