Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Min gutt er 16 mnd og skjønner vel egentlig ikke at noe av det han gjør er galt. Hvordan griper dere an situasjonen? Tar dere barnet ut av situasjonen eller prøver å fortelle at det er galt (i såfall hvordan gjør dere det) Gi gjerne eksempel.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 mi tulle er snart 19 mnd og jeg tar henne nå ut av situasjonen til et rolig sted, og setter henne ned og forklarer hva hun gjør galt. lar henne sitte bittelitt alene og går inn igjen og sier at nå kan hun komme ut hvis hun har tenkt å leke ordentlig. hun er kanskje litt lite til å forstå alt jeg sier, men hun skjønner handlingen og konsekvensen av det hun gjør. og jeg synes det er helt greit å begynne tidlig og være fast og konsekvent mor henne.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Gutten vår er 15 mnd, og vi begynte allerede da han var rundt 1 år og si Nei om han gjorde noe galt (ikke alle situasjoner, ettersom det kan bli mye å forholde seg til). Han er nå flink til å skjønne hva Nei betyr, men noen ganger må han jo prøve seg litt ut likevel. Det hjelper som regel da å ta han ut av situasjonen litt, så han ser det han gjør får en konsekvens. Om ikke det virker, blir det ofte avledning som er det beste. Han har f.eks blitt fæl til å klype for tiden mens han sitter på fanget. Hører han ikke på nei da, setter vi han ned på gulvet litt før han får sitte på fanget igjen. Da er det fort slutt på klypinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå