Gå til innhold

Min fødsel.

Anbefalte innlegg

Er ett år siden jeg fødte med ville fortelle det.

Var fredag 5 mai 06 at jeg våknet kl åtte. hadde litt små murringer i ryggen så stod opp og der gikk jaggu meg vannet. Og jeg som skulle til jordmor kl ti og hadde ikke trua på at jeg skulle føde føre i slutten av mai. 5 mai var mens termin. ringte føden som ba oss komme. men var ikke noe stress men di ville sjekke meg. ingen ting annet ar jo i gang. 10.15 var vi på sykehuset. lå lenge til registrering. så hadde jeg null åpning så fikk jeg beskjed om og gå i minst to timer. jaja tenkte jeg. gikk ut snudde der og gikk inn igjen. da gjorde det vondt. ikke noen rier eller noe. bare smerte. la meg i badekarret. og i det jeg la meg der begynte det og skje noe rart. jm sjekket åpningen og der var det jaggu seks cm åpning. og som førstegangsfødene skjønte jeg ikke helt hva som ville skje nå. hun sa at innen to timer er du blitt mamma. jaja tenkte jeg. så har jeg vel det da.

men alt gikk så fort. kl var vel ett og presriene startet. men sluttet. og inn kkom legen og alt. ungen kom jo ikke ut. hm..... det viste seg at vår lille snupp hadde sittet fast en god stund. di klipte og ut hoppet snuppa vår. 14.16 ble hun født. di mente dette var en rask fødsel.

og ble der i to dager og reiste hjem med vår lille tulle. hun var født 2845gram og var 47 cm.

når vi reiste hjem veide jenta bare 2360gram. di var litt bekymret. så var tilbke på tirsag og sjekket. hun var da igjen oppe i 2700gram og vi reiste hjem igjen. da jenta vår var 7 dager ble vi i all hast lagt inn på nyfødt intensiven. og jenta veide da fortsatt 2750gram. men hun spiste jo mye. ble sjekket for alt mellom himmel og gjord. hun la på seg mye og vi kom hjem 16 mai. og takk og pris har hun kunn epilepsi. og legene som trudde det var hjrene skader og alt. huff, jeg var så redd.

ble ett litt rotete innlegg men....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9430436-min-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...