Gå til innhold

Ang. det å gå i ny permisjon uten å jobbe imellom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i permisjon på 12 mnd med 80 % lønn. Hva skjer dersom man blir gravid og ikke kan jobbe (feks sykemeldes) for så å gå over i ny permisjon?

Hvis jeg idag får utbetalt 15.000,- vil jeg da fortsette å få det samme beløpet under graviditet og når evt. neste barn kommer.

Hvis jeg kommer tilbake på jobb, men for bare kort tid, feks noen mnd, vil da også utbetalingen være den samme?

Har noen en link til HVOR der står noe om dette på NAV sine sider, altså direkte til tekst om dette?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må være i jobb i 6 mnd først før du kan få det samme utbetalt men om du er sykemeldt disse mnd fra jobb har ingenting å si du får da det samme.men går du rett inn i ny permisjon uten av å ha jobbet tar de utgangspunkt i det du har fått under permisjonen så da blir det 80% av de 15000 kr. så det lønner seg å jobbe eller gå i sykmelding om du skal få det samme utbetalt som nå...

jeg har sjekket ut dette for jeg ble gravid når sønnen min var akkurat ett år jeg jobbet 2 mnd og ble sykmeldt resten pga morkaken lå feil og høytblodtrykk, da jeg jobber på sjøen og det ble noe tungt arbeid...

lykke til...

Skrevet

Betyr det at dersom man har valgt 80 % lønn og blir gravid i permisjonstiden, så blir man "straffet" for det ved at man går ned i inntekt hele neste permisjon?

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at om du går rett over i ny permisjon får du det samme som nå(ikke mindere). Om du har fast stilling og jobber 1 mnd mellom permisjonene kan du velge om du da vil ha 80% lønn i 54 uker eller 100% lønn i 44 uker og de nye foreldrepengene vil bli regnet fra denne mnd`s lønn. Og har du da gått opp i lønn får du mere.

Skrevet

Da har du anonym, blitt lurt, det er ikke 80 % av 80 %, men man har rett paa det samme saa lenge man enten gaar direkte fra den ene eller den andre. Men er man arbeidsledig eller sykemeldt og ikke da har utbelt full loenn saa i over 6 mnd saa vil man gaa ned litt.....

Sjekk med trygdekontoret ditt, men jeg har 15 mnd mellom mine og det var iallefall slik da mini ble foedt for et aar siden.

Mariann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...