Gå til innhold

Ang amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet og amme dattern min når hun var 2mnd. Nå er hun 6 1/2mnd. Jeg har fortsatt litt melk igjen(bare noen dråper).

Da er spørsmålet mitt. Er det mulig og få tilbake melken og begynne og amme igjen? Evt pumpe seg masse til melka kommer tilbake for fult. Hun vil jo ikke ha pupp lenger siden hun er vant til flaska men, hva hvis jeg pumper meg? Uff angrer så fært på at jeg sluttet og amme:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det går, men kan du ikke forsøke om du har lyst - men uansett må du huske på at du er en god mor selv om du ikke gir mm:)

Skrevet

dytter... ingen som vet?

Skrevet

Det skal gå an ja, men det tar jo litt tid, og krever hyppig suging/pumping. Har i alle fall hørt om andre som har klart det. Men om det alltid går vet jeg ikke. Bare å prøve :)

Skrevet

Jada, det kan gå an det, nå har hun kanskje begynt å få fast føde også, så da er det kanskje ikke snakk om fullamming heller lenger. Men har du tenkt å gi pupp når du har fått opp produksjonen eller flaske?

Du kan godt pumpe deg, men du må innstille deg på at det blir en del jobb. For det første bør du pumpe deg minst hver time, ta den skvetten som er. Om du håndmelker eller har en pumpe er opp til deg.

Under denne økinga er første bud hvile, la pappaen ta jenta litt om dagen. Drikk godt(2 l minst) og spis godt!

Kontakt gjerne en ammehjelper på ammehjelpen.no!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...