Gå til innhold

Valgets kval.. operasjon eller ikke?


Twig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmm... vanskelig dette, jeg har også prøvd det meste når det gjelder slanking, men ville nok aldri vurdert operasjon. Har tro på at jeg må jobbe både fysisk og psykisk, og at jeg kan klare det på sikt. En operasjon virker kanskje som en bra og lett løsning, men jeg tror det er mye som kan gjøres på egenhånd eller sammen med andre. Hva er årsaken til overvekten din? Spiser du for å bli glad eller for å døyve ubehagelige ting? Hvordan er det med selvfølelsen? Jeg ville tatt problemene ved roten og forsøkt å løse dette uten kirurgi! Men det er jo du som bestemmer:-) Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne på dette med opperasjon jeg også......

Denne pulverkuren er siste innspurt! Går ikke det så tar jeg opperasjon.... Har en venninne som skal ta opperasjon den 12. juni... skulle sååååååå ønske det var meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er din bmi da?

Min ligger på 31.6 nå...

Har lugget på 34....

vet jeg må ha 36 før jeg blir vurdert til opperasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skulle hatt opperasjon så måtte jeg vært utrolig svær. Da mener jeg sengeliggenede, eller ikke hadde klart og bevege meg så mye.

 

Vet du har jobbet mye, men jeg tror at det kun er en livstils endring som hjelper her. Noe man kan leve resten av livet med.

 

En opperasjon er ikke noe enkel sak. Og er en del komplikasjoner som ikke jeg ville hatt. For ikke snakke om alt av piller du må spise etterpå. Og man kan jo rissikere og bli stor igjen etterpå og. Man må legge om livstilen og begynne og trene. Ville sjekket ut alt om de forskjellige opperasjonene du kan ta før du eventuelt bestemmer deg. Dette er ikke noe enkel sak.

 

Men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til vurdering av operasjon, er at jeg gjør det pga helsen min.

 

Jeg er plaget med lavt stoffskifte blant annet, jeg har endret livstilen, jeg trener, jeg går på reductil, men jeg går bare ikke need.. jeg går ned litt, og stopper heelt. Står på stedet hvil..

 

Jeg har et 10 ukers kurcenteropphold i Danmark bak meg, der jeg lærte nettopp det med livstilsendring. Og som legen på sykehuset sa, kroppen din har fått nok av å slite så veldig..

 

Jaa, jeg har tatt av 50 kg siden fødselen, men jeg er fremdeles stor.. så jeg vurderer, jeg sier ikke at jeg skal, men jeg vurderer.. :)

Fått sommeren til å tenke gjennom ting på, og den skal jeg bruke godt =) takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si lykke til Twig med det valget du tar. Du har vært kjempeflink!

Du er med å inspirerer oss andre som også sliter med overvekt.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min!

 

Hadde jeg vært deg, så kunne jeg kanskje vurdert operasjon. Altså, med tanke på stoffskiftet og alt det andre du har vært gjennom.

 

Men ta deg god tid med å tenke over denne beslutningen, er du grei. Alle operasjoner har sine risikoer vet du. Skriv en liste hvor du har FOR og MOT på hver sin side, da har du noe mer konkret å se på hvertfall.

 

Uansett hvilken beslutning du tar, så vet du at jeg er her for å støtte deg.

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei vennen!! =)

 

Tusen takk for all støtte, du er unik! =)

 

Jeg har hele 3 mnd på meg å tenke over det, og den skal jeg bruke flittig.. Det er ikke noe man gjør dag, å operere vekk stor del av tarmen :)

 

Jeg kjenner 3 stk som har gjort det nå siste året, 2 av de har ikke hatt noe kompliaksjoner eller bivirkninger, mens ho 3, som nylig tok operasjon for 2 mnd siden (gått ned 20 kg også på den lille tiden), ho sliter veldig med å få i seg noe som helst, for ho får vondt..

Og frykten min sier meg litt, tenk om- hvis om atte jeg kommer i samme situasjon som henne sistnevnte.. Jeg vet også at jeg ikke skal tenke sånn, men det blir naturlig at man gjør det.. Så jeg må sette meg med den listen på for og i mot som du sier.. :)

 

Tusen takk vennen! Setter virkelig pris på støtten din =))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men Twig da, så unik er jeg vel ikke. *rødme* Det er du som er ei skikkelig godjente. ;-) *fnis*

 

Du vet hvor jeg er å treffe hvis det er noe.

Stooooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestemt meg. Det blir opperasjon på meg! Jeg tok avgjørelsen i går...om i morgest våknet jeg rett og slett med et smil! :o) Det var så hærlig...å bare vite at NÅ ENDELIG skal jeg gjøre noe med min egen situasjon...noe som funker ikke minst.. Så nå er det bare ventetidenb igjen.... :o)))) 4-8 uker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inzaidaz

 

Så heeerlig!! det blir nok knallgodt! :D

Det er gastric bypass?

 

Jeg har bestemt meg selv, så det blir spennende over sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gastric bypass...på aleris klinikken i oslo. Kirurgen der skal vist være den beste i landet så går for han! :o) Har en venninne som skal ta denne opperasjonen nå snart i denne mnd :o) Blir spennende!!!

Jeg snakket med klinikken i dag og tror ventetiden blir ca 4 uker....må ha opperasjonen i den tiden siden jeg bor i stavanger og er avhengig av at mamma har ungene litt :o)

 

Får du dekket opperasjonen eller betaler du den selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kobbler av 95% av magesekken og kobler om tarmene. Det er selvfølgelig ikke garantert evig vektnedgang evt slankhet.....man må jobbe for det også...men det er dette jeg vil! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...