Gå til innhold

Noen fra Bærum her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, vi får satse på det ;o) Er jo ikke like sikkert at gutten min kommer på termindato, men jeg satser på det!!!! Vet du/dere forresten noe om hvordan man melder seg på svangerskapskurs/fødselskurs (eller hva det heter). Er det Bærum sykehus som arrangerer det? Dette gjelder kanskje ikke deg, siste "Anonym", siden du allerede vet at du skal gjennomføre keisersnitt... ;o)

Jeg bor også i Bærum og har termin 4.oktober. Mulig vi møtes på føden alle tre i høst ;o) Her tror de det blir ei jente. Jordmor nevnte tre ulike svangerskapskurs, tror jeg. Et i regi av føden på Bærums sykehus, et i regi av helsestasjonen og et privat av noe slag, mener jeg å huske...

Bor på Valler/Gjettum her...

Da er vi nok så godt som naboer!! Vet du noe om når disse kursene er? Har du tenkt å melde deg på? I såfall hvilket? Har fortsatt god tid på oss, men i følge min bror (som er lege) så er visst et svangerskapskurs HELT nødvendig for førstegangsfødende. Velger å stole på det ;-)

Jeg har ikke satt meg så mye inn i de kursene, har vel i utgangspunktet ikke tenkt å være med, men mulig jeg får høre litt mer og endrer mening etter å ha vært til jordmor i slutten av denne måneden.

Jeg er sykepleier og har vært med på ca 8-10 fødsler, så føler jeg vet hva det går i. Føler kanskje jeg vet litt for mye hva det går i :o) og "fortrenger" derfor litt tanken på egen fødsel. Ikke at jeg på noen måte har blitt skremt fra å føde selv, men har litt den holdningen at jeg vil ta det som det kommer. Mannen har heller ikke noe stort ønske om å dra på kurs, så vi får se litt... Men tror nok helt sikkert det kan være mye positivt å hente.

Jeg er også førstegangsfødende (som du sikkert har skjønt... :o) og vi er jo nesten naboer da, ja...

Annonse

Til Pia_29; da har du jo en god del mer erfaring og anelse om hvordan en fødsel innebærer enn det jeg har ;-) Har heldigvis ikke begynt å bekymre meg for fødselen enda, men litt lei av å høre om alle som har hatt dårlige erfaringer..!!

Siv79

Velger å tro at fødselen går greit..og prøver å holde meg unna skrekkhistorier :o)

Går du til jordmor? i Sandvika?

Jeg hadde selv regnet ut termin 5.oktober (har prøverørsbarm i magen ..) men legen regnet seg fram til 4.oktober. Fikk beholde denne etter ultralyden også.. vi er rimelig likt...;o)

Enig med deg ;o)

Har foreløpig bare vært hos fastlegen min utenom ultalyd. Den hadde jeg på Bærum. Det er vel det samme som foregår både hos lege og jordmor?

Terminen min har blitt flyttet litt frem og tilbake mellom 2. og 6. oktober, men ultralyden sa 5. så går ut ifra den datoen. Hadde ca (!) 26 dagers syklus og prøvde i rundt 2 år før det endelig klaffet etter lapraskopi operasjon i slutten av november i fjor. Så bra dere lyktes med prøverør (ble nesten litt rørt når jeg leste det, jeg vet jo selv hvor vanskelig og frustrerende det kan være å få et lite slag i trynet måned etter måned...)

Vet du forresten når jordmor i Sandvika har "åpent"? Litt håpløst å få time hos legen min...

Jeg går annenhver gang til fastlege og jordmor, har bare vært til jordmor en gang så langt, skal igjen om 14 dager.

Det er i utgangspunktet det samme som sjekkes hos jordmor og lege, men hos jordmor er det avsatt mer tid og du får mer informasjon og mulighet til å spørre svangerskapsrealterte spørsmål. Allmennlegene er ikke spesialister på svangerskap, i motsetnong til jordmor. Siden du er førstegangsfødende, ville jeg anbefalt deg å gå til jordmor også!

Man bestemmer selv hvor man vil ta kontrollene, bare ta kontakt med helsestasjonen i Sandvika for å få time.

Tror nok det er litt spesielt med graviditet når man har slitt ei stund, ja..

Er iallefall planlagt og ønsket :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...