Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i mitt tredje svangerskap, med forventet termin midt i januar. Lærte meg i tidligere svangerskap at det var viktig å motvirke kvalmen før det ble for vanskelig. Det viktigste er at du må unngå begynnende sultfornemmelse, ha alltid en eplebit i beredskap i lommen/vesken, på jobb og buss. Knask gjerne en grønn Fishermans Friend eller sitrondrops (det går nok et par år før du nærmer deg slike pakninger igjen, men pytt sann!) For tiden har jeg kastet meg over en banan, straks jeg kjenner en bitteliten fornemmelse av kvalme, og med en gang maven er fylt er kvalmen borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg, for det funker for meg også og sikkert for noen andre. Kan være litt problematisk å finne hva man skal putte i munnen, for det er nemlig rimelig lite som frister... men frukt, knekkebrød, frokostblandinger og kavring går greit (også kefirmelk av alle ting). Men det er jo veldig individuelt da

Skrevet

Ååå...TAKK, banan var supert OG det metter litt lenger enn eple;)

Hi hi...kroppen oppfører seg rart....i det ene øyeblikket er alt bra, så snur det helt og man blir skikkelig kvalm/brekninger...så går smertene over i noe som likner menssmerter....uæ....akkurat NÅ er det bra;)

Skrevet

Takk for gode tips. Har begynt å ha med meg frukt. Ingen som vet at jeg er gravid ennå så jeg har ikke lyst til å spise bare tørre kavringer selv om det er det jeg har lyst på. Et eple er liksom mer uskyldig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...