Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere mye kaffe og te daglig? Jeg har drukket to kopper kaffe og en kopp te med koffein i kveld.... Det er visst ikke bra fant jeg ut nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har kjøpt meg koffeinfri kaffe og te som jeg drikker hjemme, tar mellom en halv kopp og en kopp kaffe ute blandt venner og kjente, for at de ikke skal skjønne at noe er i gjærdet enda. :) vil vente med å fortelle at jeg er gravid en stund til. :)

Skrevet

Huff..jeg er så redd for SA, har hatt en før. Fikk så dårlig samvittighet når jeg leste det. Det KAN gi økt risiko for SA. Det går nok bra:)

Skrevet

Det skal gå bra med 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper te, eller inntil 1 liter Cola.

De første ukene ble det gjerne en kopp kaffe eller to, og kjøpte koffeinfri kaffi som jeg drakk på ettermiddagen, men nå blir jeg kvalm av lukta og styrer unna.

Skrevet

Grønn te inneholder vel ikke koffein? Har gått over til det i dag:)

Skrevet

Fra mozon.no: Studier har også forbundet høyt nivå av sammensetningen i grønn te ved unnfangelse og under svangerskapet med økt feil i graviditeten. Dette gjelder spesielt i mangler på hjernen og hodeskallen til barnet. Begge manglene regnes som nerverørslidelser, forbundet med folsyremangel. Forskerne sier EGCG i grønn te kan forventes å føre til fall i folsyrenivået.

Grønn te kan være farlig gravide! Det står gjerne på de ekte preparatene med grønn te som fåes kjøpt på helsekost at gravide ikke bør drikke det.

Det er mye bedre å drikke et par kopper vanlig te hver dag. Et tips er å kjøpe frukttte og/eller koffeinfri te på helsekostbutikken. Te med koffein kan man også bruke, og man kan regulere koffeininnholdet ved å ikke la teposen trekke for lenge i vannet...

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for de koppene du drakk. :) Jeg drakk også mye kaffe før jeg fant ut at jeg var gravid. :) Tror det bare blir verre av å gå rundt å bekymre seg for alt hele tiden. De fikk jo barn før i tiden også, før man viste hvor "farlig" alt er. Det er vel heller det regelmessige store inntaket for koffein som er skummelt tenker jeg. :)

Men kjøp deg koffeinfri kaffe og te og nyt med god samvittighet.

De har en kjempe god koffeinfri frukt te på helsekost, og koffeinfri kaffe får man på dagligvare butikken, både som vanlig kaffe og som pulverkaffe. :)

Skrevet

Æsj, jeg kan jo ikke spise eller drikke noe...

alt med måte blir mitt motto... ungen kommer nok ikke ut med armen på ryggen av den grunn:)

Skrevet

Ikke farlig i hele tatt, bare kos deg med kaffe, det var det første jeg spurte legen om og han sa jeg bare måtte drikke kaffe når jeg hadde lyst på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...