Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 eg har fått en vorte under foten!!! vet dere noe som hjelper? eller må eg til legen?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 noen vorter forsvinner av seg selv etter en stund.. er kjærringråd er å smøre honning på vorta, la det tørke å "pill av" det tørre...dette må gjentas flere ganger=) til slutt har vorta tørket så inn at du har pilla den vekk=) du kan også gå til lege å få den fjerna ja...
Sommerfugl78 Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Ja, den kan forsvinne, men den kan også være der i årevis... Spør neste gang du er til legen, så kan han/hun eller en hudlege (sambo fikk henvisning til hudlege) fryse den bort. Behandlingen gjentas etter noen uker, så skal den bli borte
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 jeg anbefaler aldri frysing av vorter. Dette skaper arr under foten og vist dere ser for dere en treplanke med ett stoff stykke oppå og en spiker gjennom stoffet er arr litt på samme måten. Arr under foten er ikke bra.. jeg ville anbefalt deg å gå til fotterapaut. De kan gi deg råd og mangen kan fjerne den. Er den veldig liten ville jeg ambefalt deg å bruke verrucid som du kan kjøpr på apoteket. Smør deg hver kveld og en gang i uken fjerner du det overflødige med scholls "skalpell" den får du kjøpe på nesten alle parfymerier. Er det en virus infeksjon vil den forsvinne. Denne smitter raskt og du bør ha god hygeni i dusj og ikke gå barbent. Er det den resistente typen kan det ta mange år. Men den smitter ikke med mindre du blør. Dette er mitt råd, jeg har god erfaring med dette og har fjernet mange fotvorter=) Hilsen fotteraput med baby i magen
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 tusen takk;) vet ikke hvor det finnes fotterapeut i området der eg bor, men skal snakke med legen min å høre om eg trenger det eller om eg trenger en salve, den er ikke stor.. eg går alltid med sokker! og etter eg har dusjet er eg elltid nøyen med å tørke føttene mine, også mellom alle tær! hva tenker du som er fotterapeut når det kommer personer med vorter under foten? eg hater å vise bena mine til folk, og tenker alltid på hva de tenker..
litakine og Theodor Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 For å si det slik, en fotterapeut tenker ikke vondt om deg fordi du har en vorte under foten. Dem jobber tross alt med føtter hele dagen, og har nok sett verre ting enn en liten vorte. Er ikke fotterapeut, men hudpleier, og vet at jeg selv ikke dømmer folk på hudkvalitet (er derimot veldig kritisk til min egen hud)
Aylinah Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Kan vel også kjøpe noe som heter lapis på apoteket,det er en liten stift ) Men da må du også bruke skalpell å ta bort hud etter hvert )
Sommerfugl78 Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Jeg hadde for noen år siden en vorte på fingertuppen. En slik som går "innover" i huden lik de under foten. Jeg fikk frosset den bort og har ingen arr. Fingertuppen er heeelt fin :-)
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Hvis det er en vanlig fotvorte (slik som vokser innover i benet),så finnes det fotvorteplaster for dette på apoteket. Både jeg og min datter har måtte brukt dette, og da blir de borte når det har gått en tid. Tar imidlertid litt tid før den er helt borte da.. noenganger har det tatt et par uker.
LynxLynx Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Jeg ville gått til lege eller fotpleier for å finne ut om det virkelig er en vorte eller en liktorn. Vorter er pga virus og liktorner er hard hud som vokser innover. Hvis du har gått en del i nye sko i det siste eller på annen måte har fot forandret trykkfordelingen på foten kan det fort bli liktorner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 jeg hadde noe slikt under foten, kjøpte sånn "fryseting" på apoteket. Funka fint det, så ser ikke problemet. Ingen arr her! Men hadde ikke sånn utovervorte da....bare sånn små.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 skive med gulerot , teip den fast og la den være der over natta.. gjør dette hver natt så forsvinner den nok . kjærringråd , funka på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå