2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Hvor mange biter spiser de? Går det greit? Hvor lenge spiser de smuler før de går over til biter? Setter de smulene i halsen? Jeg synes det er litt skummelt å gi barnet mitt brød...
meg og jentene Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Jenta mi er 8 mnd/null tenner. Gir små fuglesmuler. Noen ganger setter hun litt i halsen og hoster, så tør ikke gi store biter. Går bedre med litt smør på enn helt tørt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Lukas spiser kanskje 1/2-1 cm store biter! Ingen problem her! Han har også 8 tenner da!
meg og jentene Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Oi, 8 tenner allerede? Ser han er født ca en uke før jenta mi og hun har null tenner
Duddlidu Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Lillegutt på 8 mnd her får biter som er litt under 1 x 1 cm kanskje. Har ofte på litt smør eller leverpostei for at det ikke skal bli tørt. Starta med bare bittesmå smuler for at han skulle lære å svelge noe annet enn grøt og mos. I starten gikk selv de små smulene feil i halsen, men da han skjønte den nye mose med tunga og svelge teknikken gikk det fort til litt større biter. Bare å prøve med små først og føl deg litt frem på barnet ditt. Min gutt har bare ei biiiiittetliten tann enda, såvidt vi kan se kanten på den nede i munnen, hehe, tror ikke den duger til tygging enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå