Gå til innhold

Hvor store (mm) er brødsmulene du gir til barnet når det ikke har spist brød før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange biter spiser de? Går det greit? Hvor lenge spiser de smuler før de går over til biter? Setter de smulene i halsen? Jeg synes det er litt skummelt å gi barnet mitt brød...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 8 mnd/null tenner. Gir små fuglesmuler. Noen ganger setter hun litt i halsen og hoster, så tør ikke gi store biter. Går bedre med litt smør på enn helt tørt.

Skrevet

Lukas spiser kanskje 1/2-1 cm store biter! Ingen problem her! Han har også 8 tenner da!

Skrevet

Oi, 8 tenner allerede? Ser han er født ca en uke før jenta mi og hun har null tenner :)

Skrevet

Lillegutt på 8 mnd her får biter som er litt under 1 x 1 cm kanskje. Har ofte på litt smør eller leverpostei for at det ikke skal bli tørt. Starta med bare bittesmå smuler for at han skulle lære å svelge noe annet enn grøt og mos. I starten gikk selv de små smulene feil i halsen, men da han skjønte den nye mose med tunga og svelge teknikken gikk det fort til litt større biter. Bare å prøve med små først og føl deg litt frem på barnet ditt.

Min gutt har bare ei biiiiittetliten tann enda, såvidt vi kan se kanten på den nede i munnen, hehe, tror ikke den duger til tygging enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...