Gå til innhold

Har bra jobb og relativt bra lønn, likevel frister det stort å starte eget firma, med noe HELT annet enn det jeg utdannet meg til! Flere som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutten på permisjonen nærmer seg med stormskritt, og jeg har blandede følelser angående å tilbake i jobben min.

Har høyere utdanning, og videreutdanning, og har fått en jobb jeg aldri trodde jeg kom til å få - hvertfall ikke i så ung alder. Bra arbeidstid, relativt bra lønn... Men MYE ansvar på mange områder.

Har mange ganger tenkt tanken på å starte egen bedrift - og det blir i så fall noe helt annet enn det jeg har utdannet meg til, det blir mer ut fra en interesse jeg har.

Flere som tenker som meg? Noen som har våget å satse på dette? Har jo familie og lån, og vi trenger to inntekter slik vi har i dag. Har lite kunnskaper om å arbeide som selvstendig næringsdrivende, så i så fall kreves masse forarbeid fra min side.

Men med tanke på barnet vårt (og forhåpentligvis fremtidige søsken) tenker jeg det ville vært bra å hatt ett firma hvor en god del av arbeidet kunne gjøres hjemmefra.

Så nå trenger jeg deres synspunker og erfaringer i forhold til dette! Noen som vil dele med meg? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann, jeg har og en plan om å starte noe eget en dag utifra interesse og hobby. men jeg trenger en start kapital på minst 200 000, og det er penger jeg vil spare opp og ikke ha lån på i tilfelle bedriften min ikke skulle funke! så for meg har det blitt sånn at jeg skal finne meg en relativt bra betalt jobb når snuppa skal i bhg og så skal jeg bruke noen år på å spare opp den egenkapitalen og så begynne. det er også et pluss for meg at snuppa mi er litt eldre og at kanskje flere barn er eldre for min bedrift vil ta mye av tiden min de første årene.. men ideen min er litt unik, og jeg vet at ingen vil klare å kopiere den så da har jeg ro i meg til å la det gå noen år :D

lykke til!

Skrevet

Jeg har høyere utdanning (4 år), men angrer litt på denne. Trives ikke i den type jobb. Synd, men prøver å fortelle meg selv at det viktigste er å trives.

Skrevet

Forstår tankegangen godt.

Jeg gruet meg innmari til å begynne å jobbe og har tenkt som du at det hadde vært supert og starta som selvstendig næringsdrivende ....men så er det det med erfaring og sånt også sprsmålet om man TØR.Men det er nok bare å hoppe i det, jeg tenker på disse utlendingene f.eks som kommer til Norge og glatt starter all slags matbutikker og kinarestauranger o.l-vi burde da ha en fordel som tross alt kan språket godt og kjenner kulturen vår,he he

Skrevet

Ta deg en tur innom "Gründer-forum" og les om andres ideer ;o).

Skrevet

Tusen takk for innspill, folkens! Grubler mye for tida! Tiden vil vise om jeg tør å satse...!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...