Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det greit at barnet begynner å sove på mage og på siden?

min gutt sovner av og til på sida når han har fått pupp i senga og prøver jeg å legge han på ryggen igjen blir det sutring og grining. han klarer fint selv å legge seg fra ryggen og over på sida og tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder du litt øye med han går det elt finy. Du kan jo støtte oppunder med litt dyne så han ikke tipper over på magen. Småen min sov på siden fra han ble født og til han var 2 mnd. Først da gikk han med ¨på å ligge på rygg. Han foretrakk rett og slett å ligge i den trygge fosterstillingen :)

Skrevet

Holder du litt øye med han går det nok fint. Du kan jo støtte oppunder med litt dyne så han ikke tipper over på magen. Småen min sov på siden fra han ble født og til han var 2 mnd. Først da gikk han med ¨på å ligge på rygg. Han foretrakk rett og slett å ligge i den trygge fosterstillingen :)

Skrevet

glemte å si at det er på natta og da sover jeg gjerne selv og.

(jepp har forandra nick fra i sta)

Skrevet

dem sier jo på sykehuset at barnet KUN skal ligge på mage når det er våkent, men vesla vår nektet å sove på rygg hun, så fra dag 1 sov hun på magen,og det gikk jo kjempefint!

Hun puster og lever frisk som en fisk hun! :)

Skrevet

på sjukehuset sa de til meg at det var greit at de sov på magen og på siden om dagen for da kan du se etter barnet.. de anbefalte å ha babyen på ryggen om natta... det samme sa de på hs når jeg spurte de.. men det er jo valgfritt hva man vil gjøre...

Skrevet

ja til meg sa dem at aller helst skulle ikke barnet sove på mage i det hele tatt selv om du holder øye med dem, fordi at når et barn sover puster det som regel så rolig at du ikke hører pusten så lett, og om de da skulle slutte å puste mens dem sov på magen (krybbedød) så spillte det ingen rolle om vi holdt øye med barnet eller ikke siden vi antakeligvis ikke ville lagt merke til at pusten sluttet...

Men som jeg sa tidligere det er jo opp til hver enkelt hvordan dere skal legge barnet, sykehuset forsker jo enda på krybbedød og vet ikke sikkert men mener at å sove på magen kan være 1 av mange årsaker..

Så jeg skal ikke OPPFORDRE noen tilå legge barnet på magen,men bare forteller at min sov på magen hele tiden (ikke nå lenger, nå liker hun bedre å ligge på rygg) og henne gikk det helt fint med.

Så etter sykehusets anbefalinger ville jeg ikke lagt barnet på mage for å sove om det ikke var helt umulig på rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...