Gå til innhold

KS i Bergen - ligger man på "vanlig" barsel etterpå eller

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Har ikke fått innvilget noe ennå, men regner med at jeg får. Ved forrige fødsel sa de at det kunne bli aktuelt med ks for meg ved en evt graviditet til. Venninnen til svigerinnen min fikk keisersnitt på kk i Bergen av samme grunn som jeg vil søke. Men jeg får vel ta en telefon til svigerinnen min og be henne høre med venninnen.

Synes det er rart at tilsynelatende "ingen" får innvilget ks i bergen. Kan jeg spørre om hvorfor du ikke fikk?

Her i Bergen er de veldig streng når det gjelder ks,de tvinger det i føste omgang at du skal prøve varginalt fødsel. Jeg kom med papirer fra min spesialist gynekologen at babyen er stor og at det må tas ks, men neida det hjalp ikke på kk. jeg følte selv at babyen var tung som førge 5 kg ,men neida jeg måtte prøve normalt helt til det kom fare

morkaken løsnet og de måtte gripe inn og ta haste ks,så det er ikke så mye og stole på disse folkene der nede også.

som jeg vet så er det kjelden man får egen rom på kk, p.g.a det er så mangen som har født og de kan ikke bare gi deg rom alene.

det koster jo, og sykehuset har ikke penger.

slik beskjed fikk jeg når jeg spurte om egen rom på barsel, men fikk nei og måtte dele rom med en til.

ja ja så sånn er det

Annonse

Jeg vet at føden er generelt overfylt på Haukeland og det taes null hensyn, folk som skal føde vaginalt velger faktisk å dra til voss de også fordi man får mye bedre fødselshjelp og omsorg/ivaretagelse på voss

Jeg fikkenerom der oppe og mannen min kunne overnatte sammen med meg så lenge han ønsket mot en mindre sum

Hei.

Takk for svar folkens. Skjønner at dere har skikkelig dårlige erfaringer med KK i Bergen, men må bare skyte inn at jeg synes ikke KK i Bergen er så ille, da... Har to fødsler bak meg på Storken. Fikk være der 1 uke første gangen, far overnattet første natten (i år 2000) og andre gangen måtte jeg være på barsel i 3.etg. pga komplikasjoner. Da ordnet jordmoren det slik at far fikk tilbud om å være der med meg 2. natten - PÅ BARSEL, ja!! Det var et slags unntakstilfelle, da, men likevel... Nå håper jeg at jeg får kommet på barselhotellet, da... men jeg må vel uansett vente å se hvordan det går med fødselen/ks. Har erfaringsmessig forstått at det er umulig å planlegge noen ting! Sukk.

alle fødsler er forskjelige og eg forstår ikke deg alle gode ting er tre at du kan beskytte de idiotene der nede på haukeland.

Hvis du hadde god opplevelse så er det nok mangen som hadde ikke det.

og Storken er nokke jævla sted ,herregud, hvis man vil bli gal så kan man i såfall gå ditt. Man får jo ingen smertestillende li og kan faen bli gal av de smertene.

Men men vi er så forskjelige som jeg sa ,og du kan si hva du vil.

Men Haukeland sykehus virker på meg som om de sitter i læring allesammen helt til det skjer noe galt.

Jeg snakker fra min egen erfaring såååååååå

Enig, alle kan være uheldige og det kan selvfølgelig komme et "rush" av fødsler samtidig med ens egen, og ressurser pr fødende blir dårligere. Selv har jeg en fødsel på KK og en på Storken bak meg, og må si at bedre omsorg enn det jeg fikk på Haukeland skal man lete lenge etter. Personalet hadde "god tid" og flyttet meg rundt der det var best for meg (til enerom så fort det ble ledig, og fikk være på Storken en dag ekstra fordi det var plass..) Jeg følte iallefall at de gjorde det de kunne for at jeg skulle få mest hvile etter fødsel. Nå skal jeg ha nr. tre et annet sted i landet og gruer meg fordi jeg vet at kapasiteten er dårlig her...prøver å tenke at personalet på fødeavd. gjør hva de kan for å tilrettelegge for en fin fødsel og barseltid. På Haukeland gjør de helt sikkert det, og jeg synes du bør ytre ønsket ditt om å være på barselhotellet (i et brev sammen med papirene dine), og tilsier forholdene at det er iorden er det vel en sjans for at det skal gå bra. Lykke til i Bergen! (heldiggris.....)

Jasså ? Det er da merkelig at så utrolig mange er uheldige da....

Bra for deg at du var en av de heldige i så måte.

Det jeg opplevde var at de stadig snakket om den fine statistikken de hadde klart å få til på Haukeland som viser at det foretaes FÅ keisersnitt der.Men den statistikken viser bare hvor dårlig de er på å hjelpe kvinner i en vanskelig situasjon, den viser at psyken er nedprioritert , den viser egentlig at helse bergen er ELENDIG.

Jeg hadde overgrep som grunn og det å ha vært i voldeliog fohold,panikk i den forbindelse ang. fødsel, jeg hadde også en tidligere traumatisk fødsel som grunn hvor det var så vidt babyen overlevde, jeg har høy alder og var generelt sliten av alt som kom i retur av følelser fra fortiden ....men jeg ble nekta ks der oppe og fikk et grusomt svangerskap hvor jeg følte at jeg ikke ble trodd engang, fikk heldigvis ks på voss til slutt(i 9.mnd)- der var de helt sjokka over behandlingen jeg hadde fått på Haukeland.....

Ja ja , bra for alle som er heldige....

Annonse

Jeg har forresten begynt å mistenke helse bergen for at de bevisst UTNYTTER Voss for å klare å beholde sin egne lave statistikk for Keisersnitt.....ja for de skyver problemet over til voss også ser det så bra ut på Haukeland liksom........

Det er bare stolthet det og hykleri.

Ja, det skjønte jeg, men synes det høres helt merkelig ut at det er grunn til at man ikke kan få være på barsel?! Jeg mistror deg ikke, altså - stiller bare spørsmål til praksisen. Rart. Trodde barselhotellet var greit så lenge alt var i orden med mor og barn og det var plass... ikke at vekten til barnet spilte noen rolle.. Ihvertfall ikke høy vekt!! Jaja, ikke alt man skal skjønne her i verden.

Hei Malena26.

Jeg mente ikke å tråkke på deg, eller mistro dine erfaringer. Synes det er synd at Haukeland blir framstilt så ensidig dårlig her inne på Keisersnittdebatten, siden jeg og andre jeg kjenner har hatt positive erfaringer der.. Men for all del, er jo absolutt klar over at det er idioter der også - og jeg mente ikke å forsvare dem! (Men man kan vel ikke kjemme alle under en kam.)

Er skremt over holdningen jeg hører Haukeland har til KS, og din historie er jo fryktelig!! Må virkelig si at jeg er skremt over måten du ble møtt på, og gruer meg litt til hva de sier til meg... Og som en anonym her på tråden påpeker - merkelig med stoltheten over statestikken som holdes nede, særlig hvis de fleste må reise til Voss... Lurer på hvordan statestikken til Voss er, og hadde vært interessant å se om de kunne skille mellom ant KS som egentlig "hørte til" i Bergen og ant KS som hørte til i deres distrikt!

JEG ER SÅ SKREMT NÅ OVER HAUKELAND SYKEHUS OG TENKER MYE PÅ HVA SKAL JEG GJØR OM JEG BESTEMMER MEG FOR OG HA EN TIL. KAN JEG TA VOSS SYKEHUS DA?

JEG SKAL JO HA PLANLAGT KS, NESTE GANG JEG BLIR GRAVID .

HVORDAN VIL DET FOREGÅR MED KONTROLLER OG SÅNT ? VOSS ER JO LITT LANGT FRA BERGEN

Kjære deg

På grunn av dette med fritt sykehusvalg så er det bare å si til fastlegen din at han skal henvise deg til Voss.Han ordner da med å skrive deg inn der oppe, ingen problem med å komme til voss,endel folk som skal føde på vanlig måte ønsker seg også dit og får komme.

Kontrollene kan du få i bergen fortsatt hos jordmor el. fastlegen, jeg gikk etterhvert bare hos fastlegen for kontroll det gikk helt fint.

Det med ks pleier å gå bra å få innvilget der oppe også.

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...