vipsen*en av hver* Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 heisann.. har testet meg siden onsdag for å se når jeg hadde EL.. men ingen positive test enda.. Kan jeg ha hatt egg-løsning før jeg testet meg??? begynte på dag 11 som det stod i bruksanvisningen.. Har det noe å si når en tester seg( har gjort det om morningen) håper noen kan svare meg
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Heisan!! Det er ettermiddagene som skal være det beste tidspunktet og teste seg. Du er på dag 16 i dag?? Hvor lange sykluser bruker du og ha da?? Den positive testen kommer nok:o) Og skulle den ikke gjøre det, så er det slett ikke unormalt og ikke få el hver mnd. Hvilken test bruker du??
vipsen*en av hver* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2007 Heisann igjen.. jeg bruker å ha 28.. Jeg har en sønn fra før.. for noen dager før jeg begynte å teste meg hadde eg sånn slim. Jeg bruker quick.... Beli gravid med en gang sist... ettermidagen har jeg drukket mye vann.. men kanskje jeg skal bruke den siste testen å ta den i morgen ettermiddag... tror du jeg allerede har hatt EL?
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Dersom du har regelmessig sykluser på 28 dager, så skulle man tro at egget ville slippe rundt dag 14. Da har du i såfall hatt el. Denne mnd kan el være sen, så det er sletts ikke sikkert at egget faktisk HAR sluppet. Har en venninne som bruker samme testen som du, og hos henne blir den aldri helt positiv, bare nesten,og dette selv om hun har hatt el. Hun har dobbelsjekket med clear blue sin digitale, og den slår bestandig ut når quick-en er nesten positiv. Man skal visstnok helst ikke teste om morgenen da urinen er så konsentert. Mener jeg leste dette inne på www.pernille.info
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Dette står inne på pernille.info sine sider: 11. Hva er galt når man aldri får noe utslag på eggløsningstestene? Hvis man gjør alt riktig, så kan det rett og slett hende at man er en av de få kvinnene som aldri får positivt utslag på noen eggløsningstester selv om de faktisk har eggløsning. Har man testet gjennom flere sykluser uten å få antydning til utslag så er det en veldig god ide å begynne med tempmåling hver morgen for å sjekke om man har eggløsning likevel, eller om man faktisk ikke har eggløsning i det hele tatt. Dersom man får tester hvor strekene er like sterke/svake, men aldri noe klart positivt utslag; da kan det hende at man produserer nok hormoner til å ha eggløsning, men ikke til å slå ut skikkelig på testene. Alternativt kan det være testene som ikke er sensitive nok, slik at man bør prøve et annet merke eggløsningstester. Det kan også hende at LH-toppen er så kort at det positive utslaget ville kommet mellom to nesten-utslag. Dersom man opplever dette i flere sykluser, så kan man prøve å teste ca hver 12 time istedet for én gang pr. døgn og sjekke om man får noe klarere utslag. Det er også en veldig god ide å begynne med tempmåling for å sjekke om disse nesten-utslagene følges av en tempstigning. Gjør de det, så kan man kanskje tolke nesten-utslagene som sin egen variant av positivt utslag, selv om det egentlig er negativt. Imidlertid bør man ikke stole blindt på dette, så fortsett helst med tempingen for å kontrollere at nesten-utslagene etterfølges av tempstigning. Til toppen
vipsen*en av hver* Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2007 ok.. men da har jeg sikkert hatt EL.. for jeg hadde en med 2 streker ( på fredgen eller noe sånt.. men den som skulle vere sterkest var svakest.. Har helgadert meg og har hatt samlei hver dag siden tirsdag.. he he.. IKM den 9 juni så får krysse fingrene og håpe på full treffer.. blei litt glad no...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå