Gå til innhold

Sidst testet jeg først pos i uke 12.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest et sted at noen få kvinner aldrig får pos gr.test og selvom der er gravide.

Noen som vet noe om dette? Eller hvor jeg kan finne informasjon?

Spør fordi sidst testet jeg først pos i uke 12.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg og på! Hadde du "mensen" selv om du testet pos?

Skrevet

Jeg lurer også siden jeg er 8 dager over IKM og testene er negative...

Skrevet

Jeg fikk svaaakt pos i uke 8 med tulla mi sist..

Legen var også usikker tom på blodprøve.

Aldri hørt noe om dette før, ikke forespurt meg hos leger heller.

Men, fikk vite at ikek alle svangerskap er like. Neste gang kan det hende at hcg stigningen blir høy tidlig, og testen slår ut tidligere igjen.

Skrevet

Er det vanlig det altså, at hcg-hormonet er mer framtredende, tidligere??

Jeg har en sønn fra før, og jeg synes ikke å huske at jeg hadde noe særlig kvalmefølelse før uke 6, men nå er det enda 4 dager til IKM og jeg har vært kvalm siden fredag.. er for godt til å være sant at det skal ha klaffet allerede 1. pp, så jeg velger litt å tro at det bare er psykisk, men så leste jeg innlegget dit Sfinx'n...

Skrevet

hei.

min mamma testet ikke pos før slutten av svangerskapet, men hun hadde mens hver mnd i svangerskapet å da.. mhm, så d går ann..

Skrevet

dette lurer jeg og på , har ennå ikke fått mensen og jeg skulle ha hatt den rundt den 30.04/01.05 , har ikke tatt test siden lørsdag den 19 mai men den var no negativ. huff blir lei av og vente...........

Skrevet

en lege vil jo kunne kjenne om du er gravid, vaginalt nå. Dersom du er gravid er du sikkert 8-9 uker på vei allerede!! Jeg ville ikke nølt med å bestille time for å få det sjekket!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å først teste positivt før i 8 mnd.. for hcg konsentrasjonen skal jo være på det største rundt uke 12 jo?...

Skrevet

Jeg er 9 dager over IKM og bare negative tester. Skal teste igjen til fredag og dersom den fortsatt er negativ bestiller jeg en time hos lege for neste uke. Det her er kjemperart. Tenkte liksom at når TR ikke kom så måtte jeg jo være gravid og var derfor så sikker på positiv test, men neida... Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro, har lest masse gamle innlegg om folk som ikke har testet positivt før mange uker over IKM..

Skrevet

Forrige gang (1. gang) jeg var gravid, fikk jeg ikke positiv test før enn i uke 7. fikk ingen streker på hjemmetestene, men den hos legen var veeeeldig svak, så svak at jeg måtte vente en uke og gå dit igjen. Desverre mistet jeg tre uker etter... Nå prøver vi på nytt. Skal jo vente en mens før en starter på nytt igjen, men vi har ikke brukt prevansjon. Legen sa jeg skulle få mensen igjen om ca tre uker etter jeg sluttet å blø etter sa. Nå har det gått tre og en halv uke og fortsatt ingen mens. Negative tester også... Er jo litt utålmodig da. Er jo kjedelig å måtte starte helt på nytt. Lurer bare på om ettersom jeg hadde så lavg hcg- nivå forrige gang, kommer jeg til å ha det nå også eller har ikke det noen sammenheng?

Skrevet

superk! Jeg tror jeg leste et sted at hvert svangerskap er forskjellig og at dersom man hadde lavt HCG-nivå i ett, trenger man ikke ha det i neste.

Skrevet

hCG produksjonen kan variere veldig fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Men det er riktig at den når en topp rundt 8-12 uker, for så å synke litt igjen. Når den er på topp kan hCG måles til mange tusen, men altså fra ca 10000 til 500000.

En uringravitest måler hCG i urinen når den overstiger 25...

Jeg er derfor ganske sikker på at de *fleste* som får svaaaakt positiv i uke 7 eller lignende historier, dessverre har et patologisk svangerskap som er dømt til å gå til grunne. Enten det er fordi man har blæremola, et foster som er underutviklet eller har dødd, eller man er gravid utenfor livmoren.

Er det den første SA el MA, har man egentlig ikke noen økt risiko for gjentagelse. Med svangerskap utenfor livmoren har man 10% risiko for gjentagelse. Blæremola vet jeg ikke så mye om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...