Gå til innhold

Mei Tai - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da en sønn på snart to år og en datter på snart 5 mnd. Kunne tenkt meg å kjøpe en mei tai, slik at jeg kan bære dem rundt litt lettere (vi bor f.eks. i 4. etasje uten heis...). Har en del vondt i ryggen og har derfor blitt anbefalt en mei tai, ettersom den fordeler vekten bedre utover (og har polstrede stropper). Hva ville dere anbefalt? Altså - hvilken type mei tai? Synes det er en jungel av alternativer derute, og vil jo gjerne finne en jeg kan bruke til begge barna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner dot e dot og krusedull - de er begge gode. Colibri også, men den er nesten håpløs å få tak i. Babyhawk er det mange som skryter av - har ikke prøvd den selv. Det er litt vesentlig å finne en med god polstring i skulderstroppene og som er litt stødig i panelet siden sønnen din er såpass stor.

Skrevet

Hei igjen fjummsi :o)

Vi har jo snakket litt om bæresjal på facebook, tror jeg... Ja, jeg tror det er en god idé med både polstring og stødighet i panelet, men siden jeg ikke kjenner til de ulike modellene (og ikke kjenner noen som har en slik) er det vanskelig å vite hva som er bra... Har sett at Babyhawk også har noe som heter Toddlerhawk - for litt større barn. Har du hørt noe om den? Og hvordan er krusedull sine - synes de ser kjempefine ut :o)

Skrevet

Jeg har babyhawk og er veldig fornøyd med den. God polstring og masse lekre mønstre har de også..

Skrevet

Næmmen, er det du som er Zoomer! Så kult, da!

Jeg kjenner ikke toddlerhawk - men den er sikkert bra for toåringen. Jeg har faktisk ikke prøvd krusedull selv heller, men vet av andre at den er super! Kjenner dama som syr de, og hun er flink og seriøs!

Skrevet

Jada, det er meg, vet du hehe...

Ja, tenkte det kanskje var best med en toddlerhawk til sønnen min, men ble usikker med tanke på snuppa på nesten 5 mnd - den blir jo for stor for henne, tenker jeg. Økonomien min tilsier ikke at jeg kan kjøpe en til hver av dem, så jeg får i hvert fall begynne med en som kan brukes til begge to... Ja, har sett på krusedull sine, men fant bare to inne på hjemmesiden hennes, og rosa passer ikke til sønnen min (eller meg for den del) og den andre var litt vel pyntet til hverdagsbruk (men kjempefin til fest). Vet du om hun skal lage noen i andre farger snart? Så en Babyhawk med dragemønster på panelet og den så kjempetøff ut :o)

Hmmm... dette er vanskelig...

Skrevet

Vet ikke om hun skal sy nye snart... Men jeg tror du godt kan bruke en vanlig babyhawk til begge! Hør på tettinntil. Der er det mange som har babyhawk.

Skrevet

Hei, har en babyhawk, som jeg nettopp har kjøpt. Er kjempefornøyd. Særlig fordi jeg ikke trenger hjelp til å få sønnen min oppi. Ihvertfall ike hvis jeg bærer han foran. Kjøpte den på mixmax.no Fikk lov til å komme hjem til hun som driver nettsiden for å prøve den (hun bor i Sandvika). Hun sa at man kunne bruke både babyhawk og todlerhawk på store og små barn. Min sønn er snart 10 mnd og ca 10 kg. Han har god plas i babyhawk.

Skrevet

Fjumsi og Zoomer: Jeg har nattopp kjøpt en mei tai hos krusedull. (Hun bor rett borti nabolaget her, og gubben kjenner mannen hennes). Hun kommer ikke til å sy nye på en stund. Hun har mye å gjøre, og har fått "muse-arm" av PC'n. I tillegg er det en annen dame som venter som må få først dersom hun skulle få tid til å sy.

Jeg endte desverre opp med å returnere mei taien da. Den var kjempevanskelig å knyte, fordi stoffet i stroppene var for hardt.

Jeg har nå en babyhawk som jeg er kjempefornøyd med. Den er kjempekjekk. :-)

Skrevet

Jeg anbefaler også babyhawk, den er så god å bære i pga alle tiders polstring. Obs! Den kommer i to str, og den minste er tilsvarende en Babybjørn i str, så blir fort for liten. Går sikkert fint å bære baby i den store, de vokser jo så fort..

Skrevet

har bare erfaring med tettitett sin jeg da. men den er kjempe god til snupa mi på 9 kg og snart 70 cm. tror kanksje den blir litt liten til store gutten din. hører mange anbefaler babyhawk i toddler versjon den er sikert god eller så selger zita noen kjempe gode nå, nytt design. ta en tur inn på tettinntil pg se på de. er i toddler størrelse

Skrevet

Ja, jeg har mer eller mindre bestemt meg for en Babyhawk i toddler størrelse, for da kan jeg bruke den til sønnen min også. Tusen takk alle sammen for uvurderlig hjelp!!

klem,

Skrevet

Babyhawk har jeg og jeg elsker den, den er så behagelig og fordeler vekten fin. Også kan jeg anbefale vevd sjal eller elastisk......synes bebyen sitter enda stødigere i den og vekta er enda bedre fordelt.

sjekk..... www.tettinntil.com

Skrevet

Da har jeg lest både her og der, og takker for alle anbefalinger. En mei tai fra Babyhawk i toddler størrelse er nå bestilt, så jeg venter i spenning til den ankommer :o)

Skrevet

gratulerer med bestlling av mei tai zoomer !! tror ikke du kommer til å angre

Skrevet

Takk for det :o) Jeg har også registrert meg på tettinntil, så nå spør jeg sikkert der dersom jeg har flere spørsmål... Nå venter jeg bare utålmodig på pakke i posten ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...