Gå til innhold

amming = vekttap for oss mødre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Alle" sier til meg at når jeg begynner å amme (gravid nå), så kommer kg. til å RASE av meg....er dette sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanligst det. Ca 500 kalorier pr dag kreves til å amme (i gjennomsnitt)

Enkelte kropper "holder på fettet" under ammeperioden og taper først vekten når man slutter med det, men det hører med til skjeldenhetene:)

Skrevet

stemte på meg ihvertfall, for jeg trener ingenting, putter i meg det jeg har lyst på, og går nedover. men drikker mye vann.

Skrevet

Jeg fullammer, men går ikke noe ned i vekt. Gikk riktig nok ikke opp noe særlig under graviditeten, men... Etter ungen var ute hadde jeg ca 4 kg mer enn før jeg ble gravid. Nå, 4 mnd etter fødselen har jeg bare gått ned 2 kg. Ufattelig irriterende, hadde et håp om å gå ned mer. Men så er jo matlysten helt enorm, så det jeg taper med å amme tar jeg nok inn i form av mat. Håper jeg er av de som "raser" ned etter jeg er ferdig med å amme ;)

Skrevet

Ja, det stemmer også på meg.. Jeg raser også ned i vekt uten å gjøre noen store tiltak, spiser godt også...

Skrevet

Jeg har ikke gått ned et gram etter at jeg kom hjem fra sykehuset (har 8 kg til startvekta) og har fullammet i snart 5 mnd. Jeg går lange turer og er i aktivitet, men har fått en utrolig sultfølelse som gjør at matinntaket kompenserer for det jeg "mister" gjennom ammingen. Nå sier alle til meg at bare han begynner å gå så får jeg løpt av meg kiloene. Jeg tror det når jeg får se det:)

Skrevet

Jeg venter fortsatt på "amme-effekten" (datteren min er 5 mnd), gikk opp nesten 30 kg og har gått ned mye, men har vel 5-6 kg igjen til startvekt, og jeg trener masse og går lange turer hver dag. Burde vært sylslank hvis amming fikk kiloene til å rase av....

Skrevet

Hei,

Jeg har bestandig gått ned i ammeperioden, men så la jeg på meg 20 kilo under svangerskapet. Likevel var det noen få kilo som ikke ville bor, men raste vekk så snart ammingen var over. Jeg lagret, med andre ord...

Denne gangen gikk jeg ikke opp så mye. Har mistet alt, så jeg regner ikke med at kroppen vil kvitte seg med ytterligere kilo den dagen ammingen opphører, men hvem vet?

Skrevet

jeg har rast ned enda jeg spiser vanvittige mengder og går lite

Skrevet

Stemmer ikke for alle nei.

Med første så rant kiloene av og jeg var tilbake i matchvekt ganske raskt, men denne gangen så har jeg ikke gått ned et gram etter kiloene som forsvant med fødselen.....-og nå er jeg mye mer bevisst hva jeg putter i munnen også....

Skrevet

Jeg gikk nwd 20 kkg på rew uker. Spiser godt og tar vare på meg selv så godt jg kan. Ble veldig tynn etter nr en også,men det rettet seg når jeg sluttet å amme. Veldig forskjellig fra peson til person

Skrevet

jeg la på meg hele 16kg under svangerskapet!

Veide 96 kg på fødedagen, men 1 uke etter fødsel veide jeg 86kg!

Så på 1 uke hadde det falt bort 10kg!

I fostervann, morkake, baby og sikkert litt vann og fett ellers i kroppen, men etter den uken stoppet det, og la til og med på meg litt igjen! :-O

Men må også tilføye at jeg spiser akkurat det jeg føler for, trener ikke og sluttet å amme etter 2 mnd.

Nå er min baby 4 mnd og 19 dager og jeg veier nå 89kg! :-O

Huff vil veldig gjerne gå ned i vekt.

Har også en del vann i kroppen, så jeg har nå gått i 3 uker på noen lett vanndrivende kapsler jeg kjøpte på apoteket, men har ikke gått ned 1 kilo!

Går også på noen slanketabletter som kalles "reduxin" men veier fortsatt det samme gamle...

Men ja nå sporet jeg visst litt av her hehe,,

Spørsmålet her var jo om man går ned i vekt av å amme...

Det sies så..

Men det gjorde ikke jeg vertfall.

Håper på litt mer vekttap under ammingen på neste ;)

Skrevet

Begynte forsvinne når jeg slutta amme :-p

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 12,5 kg i sv og tok av meg 10 på en uke. Men det er jo mest fordi baby, fostervann, morkake osv var ute av kroppen.

Skrevet

Amming virker slankende på de fleste i begynnelsen dvs i ca 6 mnd. Når man ammer sjeldenere forsvinner effekten.Selv la seg på meg da jeg gikk over til å amme 3-4 ganger pr dag. Nå har jeg slutta og slanker bort kiloene.

Skrevet

Ja det stemmer på mg også, er nå under normal vekt, det er ikke særlig vakkert det heller......føler meg som en straffange, he he

Skrevet

Har dessverre ikke gått ned noe når jeg har ammet. Slik har det vært for meg begge gangene. Har noen kilo for mye som sitter altfor godt. Er ferdig med å amme nå, så jeg jobber ekstra hardt for å komme meg ned.

Skrevet

La på meg 18 kg i løpet av svangerskapet. I løpet av de tre første ukene etter fødselen forsvant 14 av de. Men så kom det på noen kilo da ammingen gikk litt ned når jenta vår begynte med fast føde. Og ikke pokker om de ville forsvinne igjen!! Men når har jeg sluttet å amme og håper at de skal slippe taket.

Skrevet

her har kiloene bare rent av.la på meg 18 kg under svangerskapet. men nå 7 mnd etter er jeg 1 kg tynnere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...