Gå til innhold

Jeg har en datter på 6 månder.Siden fødselen har jeg vært borte fra henne tilsammen ca 6 timer.Er det mye eller for lite?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er for mye eller for lite er jo opp til dere, men jeg må si jeg beundrer deg for at du KLARER det!! Ikke misforstå, jeg er kjempglad i babyen min, men jeg syns det er deilig å la pappaen ha han alene litt mens jeg tar meg en tur til byen, går på kafe, går på trening el.l. Men man er jo forskjellige da. Jeg har vært i jobb siden han var 10 uker også da, mens pappan har vært hjemme. Det fungerer kjempefint for oss.

Skrevet

høres veldig krampe ut

Skrevet

Jeg tror dere misforstod meg litt. Jeg ville bare høre andres mening først.Jeg synes selv det er for lite,er veldig sliten,men har ingen til å passe henne.Har ingen til og avlaste meg..bortsett fra sambo da..

Skrevet

Jeg syns det er for lite.

Tror jeg hadde blitt gal hvis det var meg... Elsker sønnen min over alt, men gud det er deilig med tid for meg selv også..

Kan ikke sambo avlaste deg mere da? La far og sønn få litt mer tid alene sammen, mens du får mer tid alene eller med venner?

Du har ikke venner som kan passe henne mens du og samboeren din kan få litt tid alene?

Hva med å anonsere etter barnevakt? Ei jeg studerte med, hadde fast barnevakt da de ikke hadde noen bekjente i området de kunne bruke som barnevakt. Var ei tenåringsjente som de ringte til og spurte om kunne sitte barnevakt, når de ønsket litt tid for seg selv. De fikk referanser fra andre hun hadde sittet for før, og brukte god tid på å bli kjent med henne i forkant. Hadde henne på besøk flere ganger først, og så hvordan hun var sammen med barnet.

Skrevet

Problemet er bare at vi bor litt usentralt.Jeg har ikke sertifikat,har ingen fanilie her og heller ingen venninner.Så avlasting for meg er å gå på datarommet og sitte der en time liksom. Begynner å bli slitsomt,hater å klage.Vil ikke gjøre dette til et syteinnlegg.

Skrevet

Men hvis dere får ei tenåringsjente eller en tenåringsgutt til å være barnevakt, kan du og samboeren din få litt tid for dere selv uansett. Gå en tur og ta en piknik et sted, for eksempel. Det kan dere gjøre selv om dere bor usentralt :)

Skrevet

Det hadde vært verdt en forsøk. Bor i Trøndelag.

Skrevet

Jeg har en gutt på 7 mnd, og har kun vært borte fra han i 3-4 timer tilsammen... Og jeg syns jo dette er lite..

Skrevet

hverken eller..det kommer an på deg selv..

jeg var ikke borte fra sønnen min i det hele tatt før han var over året..

Skrevet

Mye mindre enn meg ihvertfall. Jeg er sikkert borte fra datteren min 6 timer hver uke, dette bare når jeg trener og så hender det at jeg er ute og handler eller ute med venninner eller noe utenom dette.

Skrevet

ok, for langt unna til at vi kunne blitt kjent og møttes da.

Men som du sier, verdt et forsøk. Dere trenger litt tid for dere :)

Skrevet

kommer ann på om du ammer eller ikke, hvor lenge du kan være borte fra henne...

Jeg ammer ikke og mor har henne på overnattingsbesøk rett som det er ( hun er nå 4,5mnd) og det har hun hatt fra hun var 1 mnd gammel.

Er herlig med litt avlastning av og til.

Og litla mi er like glad i meg for det ;)

Hun smiler hver gang hun ser meg og eeelske at jeg synger for henne.

Så ikke vær redd for at 6 timer er for mye du ;)

Du merker selv at når du begynner å savne henne, da er det på tide å få henne tilbake ;)

Skrevet

for mye?? litt dum formulering kanskje.. synes det er alt for lite.. men vi er jo alle forskjellige.. nyter barnevakt så ofte jeg kan. Elsker junior, men føler jeg får mer overskudd til hele familien og ikke minst han når jeg får gjort noe på egenhånd en sjelden gang.. derfor sier jeg aldri nei dersom noen ønsker å låne han noen timer i uka..

Skrevet

Hei. Jenta mi er også 6 mnd. Har enda ikke vært borte fra henne, kun til

postkassen mens pappaen var hjemme. Merker selvfølgelig at hun er

avhengig, men jeg har ikke behov for ut på ting. Var nesten aldri ute på

ting før hun ble født heller... Eneste jeg savner er å trene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...