Gå til innhold

Ang Barnefar!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Var en ting jeg tenkte jeg skulle spørre om her inne, som jeg har tenkt mye på. Har et veldig dårli forhold til barnefar for tiden. Prater ikke sammen engang. Er bare 3 mnd på vei, men uannsett, har sagt at om vi ikke skal ha kontakt nå, blir det heller ikke noe kontakt etterpå.

Er han som nekter å prate med meg. Han har sagt at han skal stille opp etter fødselen, men dette irriterer meg skikkelig NÅ!

At han ikke kan ta telefonen når jeg ringer eller noe som helst.

Kommer ikke til å godta at han dukker opp etter 6-7 mnd og skal være superpappa for den lille.

Er dette urettferdig av meg?

Vi har vært sammen veldig lenge, men har vært slutt det siste året.

Føler bare at det er så jævla urettferdi av han å nekte å prate med meg nå, åsså skal han komme når jeg har gått igjennom mange våken netter, mange tårer og ensomhet, å "bry seg".

Å plutseli skal ha den lilles fulle oppmerksomhet.

Han fortjener ikke det! Om vi bare kunne ha hatt kontakt av og til hadde ting vært helt annerledes. Men jeg mener at når han nekter å prate med meg nå, har vi ingenting å prate om senere heller.

Svar meg girls, er jeg urimeli?

Bør jeg drite i at han ikke vil ha noe å gjøre med meg nå, å godta at han kommer busende inn i livet mitt å plutseli skal bry seg?

Takk alle som svarer!:)

Fortsetter under...

det er ne kjip problemstilling det dær som de fleste av oss har vært innom.. det er slik at du ikke kan nekte han å ha samvær etterpå såfremt du ikke drar igang rettsak om det.. så det beste er om du prøver å bite i det det meste og etablerer ett ok forhold mellom ditt barn og far når du har født.. for den lille sin skyld..

beklager vet det er kjipt å høre og kjipt at han har det retten når han ikke stiller opp under graviditeten men slik er det...

situasjonen er kjip, han er kjip, men faktisk så er du litt kjip også!

Du er tre mnd på vei, du er altså ikke synlig gravid (ikke så veldig ihvertfall..!) Han har rett og slett ikke noe forhold til magen din, han føler ikke noe for fosteret på den måten du gjør (dette er vel egentlig ganske aktuelt hos par også, at mannen ikke viser den største entusiasmen) Og husk at det er barnet det til syvende og sist går utover hvis du nekter han kontakt!

Gi han litt tid, prøv å sett deg i hans situasjon littegranne...

Lykke til! håper det ordner seg...

Virker som om du krever å få en omsorg og oppmerksomhet, som han ikke er interissert i å gi deg. Tror nesten du bare kan glemme at han skal være en støtte for deg. Virker som om han har et klart skille mellom deg og ungen. Men for ungen vil han være en støtte og gi omsorg. Synes ikke du kan kreve at han skal ha et omsorgsfult forhold til deg. Men det betyr ikke at han ikke kan ha det med ungen. Blir utrolig umodent å sette et slikt ultimatium. Og kreve hans oppmersksomhet. Dessverre er det nok en av sidene ved det å bli mor, man må sette barnets interreser før sine egne.... kipt ja, men det er absolutt det beste for barnet.

Når det er sagt har jeg full forståelse for alle de vonde følelsene du har rundt dette... ikke en lett situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...