snupp & mamma Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 jenta mi har begynt med grøt, ogjeg tenke å gi henne litt sviskesaft/pure eller hva det nå er som de selger til 4 mnd gamle babyer..men det jeg lurer på er når men gir dette...ut overhele dagen? før eller etter måltid?alt på en gang? takker for svar..
Teri & lille krabbe Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Hm? Er ikke butikkene stengt i morgen? :-/
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Butikkene åpner ikke i morgen.. =)
Duddlidu Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Bare før du løper av gårde... jeg tror ikke butikkene har oppe i morgen. Jeg blander det i grøten, eller i vannet som han drikker til grøten.
snupp & mamma Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2007 jeg mente selvfølgelig på tirsdag!!!! flere?=) og hvor mye?
Har byttet nick ! Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Veit ikke om dette er fasitsvaret altså, men når jeg gav sviskejuice til snuppa fikk hun ca ett shote/drammeglass til de to måltidene hun spiste om dagen Det gjorde susen her. Hun var forresten ca 6,5mnd da, men tror ikke det har noe å si =) Lykke til!
24timersmamma Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Hei! Her kjenner jeg meg så igjen. Da vår gutt (nå snart 9 mnd) begynte med grøt ble han skikkelig treig i magen. Sviskesaften hjalp ikke hos oss, men sviskepureen derimot, den er TOPP! I begynnelsen når han slet skikkelig ga vi nesten 1/2 glass pure etter grøten. Du kan sef også blande det inn om hun ikke liker smaken, men vår gutt elsker det. Nå som magen er i orden (bæsjer 2-3 ganger pr dag), tar han bare 3-4 skjeer etter grøten på kvelden. Men absolutt å anbefale om du synes magen er treg. Tror ikke du kan ta for mye nesten, det mente i allefall hs. Og la oss si det sånn; du merker om du gir for mye...da antar jeg magen blir veldig løs. Men det har ikke hendt hos oss, selv om gutten vår sikkert kunne spist et helt glass, han digger det. Nestle har også en, den heter sveskmos (selges på Rema1000). Begge funker godt for oss. Lykke til!
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Når jeg tar opp et glass sviskesaft, så fryser jeg ned det jeg ikke har brukt i isterningsposer, og da når jeg trenger det igjen, bruker jeg å ta 2-3 sånne biter....Men du må kanskje bruke det noen dager før du ser resultat. Jeg ga det bare en gang om dagen, til kveldsmåltidet, men det er jo ikke noe i veien for å gi et par ganger om dagen...
Canari Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Gjør ikke maltekstrakt samme susen? Det har jeg begynt å gi i grøten og det synes som om det hjelper. Laaaang holdbarhet på maltekstrakt, ikke surt og så mye enklere .... men er litt usikker på hvor mye man skal ha i
snupp & mamma Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2007 tusen takk for gode svar..tror absolutt jeg skal prøve med sviskepureen =) jeg har malt i flaskene fra før av..men har ganske treg og hard avføring forde...
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 Ca en teskje malt til rundt 180-200 ml brukte jeg.... Men sviskesaft er jo ikke surt da....Snuppa mi elsker det hun :-) Blir helt vill...hehe
Canari Skrevet 27. mai 2007 #12 Skrevet 27. mai 2007 Jeg holdt på å le meg skakk av det "trynet" snuppa mi satte opp da jeg ga henne sviskesaft :-)
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 hehe....det er jo en litt spesiell smak kanskje...Har du også smakt på den? Jeg liker ikke veldig godt svisker, men syntes den var ok faktisk. Mye som jeg IKKE liker som snuppa syntes er godt, og omvendt...så mulig man bare må prøve ting uten å selv tenke over hvordan det smaker...De er jo noen små luringer da ;-)
Canari Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har smakt og det var jo litt surt, men jeg skal prøve flere ganger, kan hende hun bare syns det var veldig uvant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå