Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 hvordan får dere babyene deres til å sove? Her sliter vi litt. Var på 3 mnd kontroll her om dagen og helsesøster sa vi måtte slutte å bysse og bære for å få han til å sove. I dag har vi prøvd ved to annledninger å få han til å sove i senga, men det blir bare skriking. Tilslutt så orker vi ikke mer. Hvor lenge er det ok for en baby å skrike? Legger vi han i vogna må vi rugge på den. Er sliten og lei meg nå og kunne trenge litt hjelp. Er jammen ikke lett det her....
cielo *to barns mamma* Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Babyen min bruker smokk, nemlig puppen min, hun klarer ikke å sovne uten den og jeg har valgt å bare la ting gå sin gang. Gjorde det samme med storesøsteren hennes, som nå er 4,5 år, hun sovnet ikke uten meg ved siden av som ammet eller bysset henne, og hvis hun våknet måtte jeg forte meg inn og legge meg for natten. Men vi valgte å ikke høre på råd fra helsepersonell som sier at vi ikke måtte gjøre det, for dette passet for oss, i hvert fall bedre enn å høre på henne skrike, det klarer vi ikke høre på! Så her har ting gått seg naturlig til uten at vi har tvunget henne til å sovne selv, og det har fungert veldig fint her, soving er noe positivt for henne og når hun er trøtt om kvelden ber hun om å få gå og legge seg :-) Mitt råd er å følge din magefølelse og ikke høre så mye på 'ekspertene', de endrer jo mening hvert år likevel. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Takk for svar. Bare lurer på hvordan det var å få førstemann til å sove når du sluttet å amme? Min sovner som regel med puppen på kvelden og vi bare løfter han over i sengen hans.
LisaColli Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 babyen min brukte meg som smokk de 3-4 første mnd. nå den siste mnd har jeg puppet på sengekanten og lagt henne i senga si. det har gått greit faktisk. hvis hun gråter, går pappan inn og trøster helt til hun sovner. hvis det ikke hjelper, pupper jeg mer:P
Butterfly_Flip Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Heisann.. Min baby lå sammen med meg de første 2-3 mnd. Han har alltid nektet smokk.La han i sengen ved 3 mnd alder.. Av og til skreik han litt, men han sovnet til slutt. Til å begynne med skreik han jo en del. Jeg var inne på rommet med han. Prata, sang, rydda, la sammen klær ol. slik at han hørte meg. Men jeg tok han ikke opp sålenge jeg var sikker på at han hadde fått nok mat, bleie, kansje en rap. Å nå er han kjempe flink. Jeg vet det er vanskelig, men du må være konsekvent... Og jeg er helt enig med HS at en ikke skal bysse dem i søvn....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 min brukte også puppen som smokk. han gjør det tildels enda. de første 4 -5 måndene så sovna han altid sånn omtrent. med mindre han sovna i vogna da. etter vært så ble jeg lei av at han sparket meg i magen. så jeg tok han oppi vogna og vugget han i søvn. han voknet vær time hele natten. men dagen etter sov han fra 20.00 til 3.00 til 6.00 til 8.00. dagen etter det sov han fra 20.00 til 6.00 til 8.00 nå sovner han stort sett selv i sengen sin. men om han våkner i løpet av natta får han pupp som kos. jeg lot han gråte i 3 min en gang. og han var så leiseg at han hisktet når jeg tok han opp. det skal jeg aldri gjøre igjen! vet ikke om det hjalp deg noe. men sånn har jeg gjort det ihverfall. i mitt hodet er det mer fornuftig og vugge de i søvn i vogna en intil deg. for i vogna får de ingen "beløning" med nærkontakt. så når han vokner neste gang og du ikke er der så er det kansje ikke så skummelt siden han er vant med det.
Learning to fly Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 De to første brukte smokk. Lillegutt på 2,5 mnd bruker ikke. Han sovner helt fint av seg selv. De første 6-7 ukene bar jeg han i søvn. Avogtil sovnet han ved siden av meg i sengen, avogtil sovnet han når han låg oppå en myk dyne ved siden av meg i sofa (jeg satt.). Avogtil rugget jeg han i søvn i vogna. Men så en dag så sovnet han bare av seg selv... Så siden da, så har jeg lagt han i våken tilstand i vognen på dagtid, sengen på natt (natt =ca 20 til 07), og han sovner fint selv.. Skjønner ikke helt hva jeg har gjort for noe. Men det har hendt at han ikke har villet sovne av seg selv, men siden jeg faktsik har to barn til, som MÅ ha hjelp innimellom også, så har han nok grenet noen minuter innimellom før han har sovnet. Men tror ikke det har vært mer enn maks 5 minutter a 3-5 ganger, og bare "syting" ikke skriking. Bare han nå er mett, tørr og passelig varm og trøtt. Så sovner han. Ligger avogtil 15-20 minutter og bare ser i vognen eller prater litt for seg selv. Så sovner han. Veldig behagelig. Tror kanksje du kan ta overgangen bære han i søvn til å trille han i søvn, når han kan det (blir litt syting, så bare rugger du litt ( litt syting), og så ingenting. Gi alt i hop 2-3 uker. Har alltid tatt min opp viss han skriker.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Mi har aldri brukt smokk og jeg ammet henne bare i 14 dager. Så hun bruker sine egne fingre å sutte på. Det fant hun ut av seg selv og har gjort det siden hun var ca 3 mnd.
Mamma til to gulljenter Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Hei! Vår første brukte ikke smokk, selv om jeg prøvde alle typer som kan kjøpes for penger, endte alle med samme grimase....Vi drev også og bysset og rugget og brukte puppen som innsovningshjelp - med det resultat at hun våknet ganske snart igjen. Og så var det på igjen.... Vår tulle har et stort suttebehov, til tross for at smokk da ikke fallt i smak. Vi begynte å legge en gasklut ved kinnet, noe vår tulle likte godt. Ho pleide å vri hodet slik at kluten ble liggende over nesen. Etterhvert begynte hun å sutte på kluten, og det har hun fortsatt med. Nå er hun tre år, og kluten er fast inventar i senga...Så kanskje det er verdt å prøve i alle fall?
Mamma til to gulljenter Skrevet 27. mai 2007 #10 Skrevet 27. mai 2007 Hei! Vår første brukte ikke smokk, selv om jeg prøvde alle typer som kan kjøpes for penger, endte alle med samme grimase....Vi drev også og bysset og rugget og brukte puppen som innsovningshjelp - med det resultat at hun våknet ganske snart igjen. Og så var det på igjen.... Vår tulle har et stort suttebehov, til tross for at smokk da ikke fallt i smak. Vi begynte å legge en gasklut ved kinnet, noe vår tulle likte godt. Ho pleide å vri hodet slik at kluten ble liggende over nesen. Etterhvert begynte hun å sutte på kluten, og det har hun fortsatt med. Nå er hun tre år, og kluten er fast inventar i senga...Så kanskje det er verdt å prøve i alle fall?
ceso Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 jeg lar henne ligge på puppen til hun nesten sovner og da bærer jeg henne i sengen sin mens jeg sier god natt og da er det somregel stille. De sier at du kan la barnet skrike i 5 minutter av gangen før du prøver å roe han/henne ned -uten å ta han/henne opp. For meg funket ikke dette personlig før barnet mitt var litt over 1 år gammel. følte meg ond så jeg kuttet det helt ut da datteren min var baby. men med nummer to gjør jeg som jeg skrev helt først og hittil funker det som bare den. hun er 11 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå