Gå til innhold

Prøver å slutte - MEN!!

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer prøver å bli gravide, og bestemte oss for å slutte å røyke, både for barnet sin del, og for øonomien sin del.. MEN jeg har blitt så utrolig grinete! Er sur, glefser til typen og er ei skikkelig megge iblandt etter vi bestemte oss for å slutte!! Jeg får ikke slappet av, hvis jeg ikke får den røyken...?! Dette går veeeldig utover vår hverdag, og jeg nyter absolutt ikke denne tiden som prøvere.... Nikotin-tyggis hjelper ikke, ikke mat, ikke godis - INGENTING!!

Noen som kan hjelpe?? Gi noen gode råd eller bare litt motivasjon??

Det hadde blitt satt stooor pris på (både fra min samboer og meg)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9425393-pr%C3%B8ver-%C3%A5-slutte-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vilsågjerne!

Jeg har både vært røyker og ikkerøyker under mine tidligere svangerskap. Det har vært forskjellige grunner til det, uten å utbrodere for mye. Men et lite tips som hjalp meg veldig, var å sette opp en liste med ting jeg ønsket meg. Alt fra ny lipgloss til sydentur... Det viktigste er at man tar ting man virkelig ØNSKER seg!

Så er greia at når man har klart å holde opp en periode (korte perioder i starten, så lengre og lengre), unner man seg en av tingene på lista. Det blir en belønning for å ikke røyke, man får noe man har lyst på, og man får lyst til å drøye lengre og lengre mellom hver røyk. Og det kan være viktig å se på seg selv som en ikkerøyker.... selv om man sprekker i ny og ne.

Og det er viktig: Å sprekke av og til er ikke det samme som å mislykkes!!!!! Hver røyk man klarer å la være er en seier, de man ikke klarer å la være er IKKE et tap!!!!!

Så rådet er: du/dere skal oppnå noe GODT når dere ikke røyker. (Bare husk at du ikke unner deg tingene på lista dersom du tar deg en røyk.... da er vitsen borte).

LYKKE TIL! Både med røykeslutt og babyprøving! Ses inne på "Bli gravid"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...