Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Høyre egglederen min er etter all sannsynlighet tett, og nå har jeg en eggløsning gående på høyre side. Hadde innvendig UL på fredag, og gyn så at det var eggløsning på gang, noe som også stemmer overens med stikninger på den siden. Gyn sa at det faktisk var mulig at egg fra høyre eggstokk fant fram til venstre eggleder. Men jeg synes det høres noe rart ut. Hvordan kommer egget fra høyre eggstokk og bort til venstre eggleder? Og hva er sjansen for at dette skjer? Vil jo tro at den er liten?

Fortsetter under...

Hei du der...vi sliter med d samme vi to..jeg oxo har en tett(men glemte å spørre om hvilke side)Legen min sa dette til meg han oxo,,jeg skjønte ingenting...hvordan går dette ann...men jeg bare hører på alt de sier og når jeg er ferdig med timen på tur hjem,så sitter jeg bare å tenker på alt jeg skulle spurt om...hvor lenge har dere prøvd og hvor gamle er der? har ikke vært inne her på mange mnd,blir så opphengt i hva alle inne her skriver og mener..men nå fant jeg deg som har de samme problemene.har dere vurdert prøverør?vi er ikke helt der ennå,for jeg er så sta og skal klare dette.men nå har vi prøvd i tre år.jeg er 24 og han 29.MVH

Hei!!

Så fint å finne likesinnede! Selv om jeg ikke unner andre å havne i samme situasjon, så er det likevel godt å vite at man ikke er alene i verden.

Jeg er 26 og han er 28 år. Vi begynte å prøve i fjor sommer, fikk klaff på første forsøk, men graviditeten satt i venstre eggleder. Så det ble runde med cellegift og evig venting på mensen. Etter dette ble høyre eggleder på mystisk vis tett, så jeg har problemer med begge egglederne mine nå.

Jeg skal inn på sykehuset for lapraskopi om tre uker. Har du tatt det? Jeg vil at de skal fjerne den tette egglederen dersom de ikke klarer å åpne den. Dette fordi jeg har store smerter og ubehag der under eggløsning, som ofte varer helt til mensen. Men gyn sa at de skulle gjøre det de kunne for å redde dem begge.

Vi har begynt å forbrede oss på prøverør, for jeg skjønner at det er dit det sannsynligvis bærer hen. Vil så gjerne klare det på egen hånd, men med en tett eggleder, og en som er lite fungerende (slapp, "gropete", hvor eggene lett setter seg fast og forårsaker exu), så må vi nok gå steget videre mot IVF. Barneønsket er sterkt.

Har legene sagt noe om sjansene deres for å bli gravid på den friske sida? Hvor mange undersøkelser og diverse har dere vært gjennom?

Hallo! Jeg mistet min ene eggleder pga EXU i mars, men har en tilsynelatende frisk eggleder på andre siden som jeg satser alt på. Det med at egglederen på motsatt side kan plukke opp egg fra eggstokken på den siden egglederen mangler, eller er tett, stemmer altså. Det vet man, fordi man kan bevise at det har skjedd, når man finner det gule legemet (som dannes når egget slipper) i den eggstokken som ikke har noen eggleder. Dette skjer bare i 15% av tilfellene da, så ikke hver gang akkurat. Det kan skje fordi egglederen på toppen har lange tråder som fanger opp egget, man regner med at det er tiltrekningskrefter inne i bildet også, omtrent som magnetisme..:)

Lykke til begge!

Hei igjen nøtt...ja det er godt å dele og få erfaring fra og med andre,selv om man ikke unner noen dette.

Jeg har ikke vært på lapraskopi,men på (hmm hva heter d igjen)innvendig røntgen,de spylte inn veske for å se egglederne og livmora mi.så det gjenstår forsjovidt bare prøverør.

Min gyn ville helst ikke sende meg på lapraskopi for det kunne være stor mulighet for at det ble graviditet utenfor livmor sa han.men jeg sa jeg skal gi det noen mnd med pergo oxo hvis det går ca ett år så skal jeg nok vurdere om jeg ønsker prøverør ja.

vi har vært på alle undersøkelser begge,han har sjekket sperm som var sånn passe den gang,så fikk han noen tabletter som forandret sperma total fra veldig flytende til skikkelig tykkt og seigt.(koselig hehe) så ble det noe mer flytende igjen etterhvert,men nå går han på sinktabletter som oxo har forandret spermen veldig så vi får bare krysse fingrene.

jeg gikk på dobbeldose pergo og hadde kjempesmerter mellom eggløsning og mens(tror jeg gikk på den når jeg kanskje hadde EL på den tette siden,men da visste jeg ikke om at jeg hadde d)så jeg nektet å gå på pergo igjen,men legen insisterte på at jeg skulle prøve enkel dose en gang for å se om det gikk bra da.så nå gikk jeg på det denne mnd,etter snart ett år siden sist. da var vi i syden ved eggløsningstider så håper jeg har fått det til,noen dager til mens,så vi får se.

har mistet alt håp egentlig,man håper egntlig men vet bakerst i hodet at det går sikkert ikke nå heller..er så lei alle sånne tanker som gnager enn inn i hodet.

Sliter veldig med at mine nærmeste venner blir gravide som bare d,hadde en venninde igjen uten noe barn,og nå fortalte hun at hun var blitt gravid.

jeg har aldri hørt om exu før jeg leste d her nå på denne siden.men d er kanskje en forkortelse på noe jeg har hørt om...

legen sa at vi hadde 50%sjangse til å bli gravid,for han mente den ene var frisk og fin.. men jeg må ta en tlf til han å høre om hvilke side jeg har tett leder. nå skal jeg begynne meg akkupunkttur tenkte jeg,må passe på å prøve alt før jeg skal vurdere prøverør(alt for å unngå temaet)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...