Gjest Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Har strikket en del før, men tydeligvis ikke nok. Noen som klarer å forklare meg hva jeg skal gjøre når det står at jeg skal hente opp masker og strikke vrangbord (skal sy sammen deler til jakke også lage en bord rundt nakke og til å ha knapper i).
Bobine Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Hei. Hente opp masker "midt i" arbeidet gjør du slik: Mellom to masker, går det en tråd, neste på undersiden av pinnen hvis du skjønner. Du tar denne tråden opp på pinnen og strikker den. Jeg pleier å strikke den vridd rett (på rundpinner) for da blir det ikke hull. Hente opp masker i enden av et arbeid, f.x. på jakker: Stikk pinnen gjennom de eksisterende maskene på enden av arbeidet. (se hva som blir finest: ytterse ledd av masken eller innerste ledd av masken) Så bruker du disse til å strikke videre på. (bruker å strikke vridd rett her også jeg, jeg synes det blir penest) Dette blir i steden for å legge opp masker og strikke en løs del som du syr fast sernere lissom. Vrangbord gaår jeg ut fra at du vet hva er :-) Håper det hjalp
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Takk skal du ha Bobine, det var god forklaring Det er den siste varianten av å hente opp masker jeg må til pers med. Gruer meg da, liker jo ikke monteringa. Men, det skal være barselgave og termin er i midten av juni, så da må jeg jo bare da, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå