Gå til innhold

Steinbukk 77

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livet som mamma på en nyfødtintensiv er så hektisk at pc er nedprioritert. Men må jo innom og titte av og til.

Her går det litt frem og litt tilbake. Karoline er tre uker i dag. Veier 765 gr. og er 34 cm lang. Men alt i alt går det fremover og ting er forholdsvis ukomplisert.

Det ble en litt lengre tur på respirator enn først forventet. Ble ca to uker tilsammen! Nå ligger hun på Bipap, vet ikke om dere kjenenr det, men den funker slik at den gir en liten push 30 ganger i min for at hun skal huske å puste. Litt mer hjelp enn cpap. Ser ut som dette går ganske bra. et behov på 30 -40 % oksygen alt etter dagsform.

Karoline er fremdeles ei aktiv lita jente. Og det var faktisk grunnen til at ho ble tatt av respiratoren sin. Hun ble så sint og irritert på den at alle verdiene ble dårligere enn de nå er på enklere pustehjelp :)) Jeg er så glad at en av de barnelegene som har vært lengst i gamet sa at nok er nok. Hun SKAL av respirator. Og med litt hjelp av steroider ser det ut til at det skal gå bra.

Karoline er "mye" våken. Titter opp på oss og hun er sååå grom altså. Smatter på smokk og spiser noen dråper morsmelk fra sprøyte. hun går på full mat (det har hun gjort i to uker allerede) med full mim i tillegg. Kjempebra. Og magen takler tillegget bra.Bæsj i bleia iallefall to ganger om dagen.

Jeg kunne sikkert skrevet så mye om ho at fingertuppene ble såre, men dere skal slippe å lese alt det.

Vi trives på hotellet. Vi er heldige med all den "luksusen" rundt oss. Er jo virkelig luksus i forhold til de gamle sykehusene. Blir nok overgang å komme på lokalsykehuset om noen uker... Men det viktigste er ei frisk og rask jente hjem i august.

HVordan er det med deg og Jesper ?

Så godt å høre fra deg igjen.

Skjønner veldig godt at du ikke har tid til å sitte "å bimme"..

Men jeg blir utrolig glad over å se at du har litt tid til overs. Tenker masse på dere.

Blir så glad når jeg leser om sterke søte Karoline. Hun virker som ei jente med ståpåvilje :) Du får nok med deg ei frisk og rask jente i august skal du se.

Du må forresten bare skrive slik at fingertuppene dine blir såre, for det er veldig koselig å lese innlegg fra deg :)

Ellers går det bra med meg og Jesper.

Er litt bekymret da aktivitetsnivået har sunket veldig de siste dagene, så

tenkte å ringe sykehuset for en sjekk. Jeg er og blir bekymret, ikke noe å gjøre med det..

Men, om du har tid og ork senere også, så legg igjen en oppdatering igjen :)

KLEM

Så koselig å høre jeg også sjekker pc for oppdatering fra deg altså er jo så spennede å følge med liksom!!! Som deg gøril har Dennis perioder som er veldig rolige, men nå prøver jeg å vende meg til det. Siste gang han var så rolig var jeg inne på uL den dagen og hadde jeg ikke hatt time den dagen hadde jeg bestilt time men alt var bra. Han rører på seg men ikke alltid spark mens i går etter tre rolige dager var det helt texas der inne helt hurra meg rundt.. så han er veldig turnus av og på... Men kjenner liv hver dag og merker magen blir mere og mere i "veien"...

Godt å høre om Karoline det er det!! Gleder meg til August når han kommer ut jeg hvem er denne lille krabaten liksom!

Lykke til videre og klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...