Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Og jeg er såååå godt fornøyd!! Han var veldig fin å legge frem til han begynte å reise seg rundt 7mnd alder.. da snudde alt! Han klarte ikke å forstå at han måtte ligge for å klare å sovne. I noen mnd har det fungert veldig greit å binde han fast i pose, men fra han var rundt 11mnd var han tydligvis for stor for den. Han klarte å vri å vende på seg til festene i posen løsna, så da måtte vi klare oss uten..så i to mnd nå har vi hatt et stort problem. Vi må rett og slett legge oss sammen med han med ei hånd på magen hans så han ikke skal reise seg! (eller trille en tur..det fungerte også) Synes det er veldig slitsomt å måtte sette av 1-2 timer på kvelden for å få han til å sove..og skulle han våkne igjen, så blir det samme leksa..bare vi trenger ikke ligge fult så lenge med han da. i tillegg har det blitt slik at vi ikke kan ha barnevakt for han, for de klarer rett og slett ikke å legge han. SÅ... da jeg skulle legge han kl 1500 bestemte jeg meg..NÅ skal jeg få det til! (har prøvd noen ganger før, men kapitulert etter 15-20 min.. har da prøvd på kvelden, og da er han mye vanskligere å legge en på dagen) Jeg la han i senga si med sutten og kosekluten, han lå å kosa litt før han reiste seg og "ropte" på meg, han holdt på ei stund før han hev sutten og kluten i gulvet. Jeg gikk inn og sa god natt, ga han sutten og kluten og gikk ut igjen. Han ble blodig fornerma og begynte å hylgrine. Hev ut sutten og kluten igjen, mens jeg gjentok rutinen med å legge han den å gi han sutten. Etter en halv time hørte jeg symtinga avtok, og snek meg forsiktig inn på rommet. der lå lillegull med rompa i været og sov som en stein!!! ) Jeg er SÅÅÅÅÅ gla!! Føler dette er begynnelsen på et nytt liv for oss! Må bare stå på mitt til kvelden også! Tenk om dette faktisk kan fungere!!! Da kan jeg til og med sende han med mamma på hytta ei helg i sommer...hadde vært FANTASTISK!!!! xxxx krysser fingrene for dette skal fortsette.. og kom gjerne med råd hvis dere har erfaring med noe som fungerer bedre!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Weeee!! 1-0 til deg!! Vi måtte gjennom det samme etterat jenta hadde holdt på i flere mnd med å være våken 2 timer hver eneste natt. Det funka her også!! Det var hardt når det stod på, men vi angrer ikke et sekund. Nå skjønner hun endelig at natt er natt - og da skal man sove :-) Håper det fortsetter i samme banen, da, Lykkelig&Lykkeliten :-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2007 ja..nå hadde vi litt problemer i natt.. begynte i ellevetida, og våkna ca hver halvtime frem til to.. var sint som ei bie hver gang jeg bare la han ned med sutten og kluten.. men kl 2 ga han seg, og sov til halv 8!!! weeeeeee!! ser ut som om han har forstått nå at jeg ikke gir meg, for nå er han lagt for andre gang i dag uten en eneste lur!!!! SEIER`N ER MIN!!!!! )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Gjelder å ikke gi seg - vise hvem som er sjefen :-)
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Kan du si litt mer om hvordan du gjorde det? Lillegutt har plutselig begynt å våkne om natten og holder på nesten to timer før han sovner. Han setter eller reiser seg i senga og virker ikke som han skjønner at han kan legge seg ned igjen. Og når jeg legger han skriker han og spretter opp før jeg rekker å gå ut. Hvor ofte var du inne og la han ned? Og la han seg selv når han sovnet eller hadde du lagt han? Har ikke hatt dette problemet før og har ikke lyst å ta han inn i senga vår..... da vet jeg han sovner på et blunk.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Jenta mi var våken 2 timer hver natt fra ca 2-4. Vi gjorde det slik at vi drøyde 7 min før vi gikk hun, selvom hun skrek. Så gikk vi inn og la henne ned - ga smokk og sa : "Det er natta nå". Var inne hos henne maks 1 min av gangen. Hvis hun forstatte etter dette, drøyde vi 15 min med å gå inn. Altså 5 min lenger for hver gang. Det var IKKE gøy mens det stod på. Hadde vært mye greiere som du sier og tatt henne opp i senga vår. Men jeg sov så dårlig med henne oppi senga vår, så det var ikke holdbart å ha det sånn. Etter
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Sorry- hehe.. pcen holdt på å slå seg av, seg jeg måtte skynde meg å lagre,før det gikk tapt! Skulle si at etter ca 3 dager våknet hun ikke så mye, og etter 5 dager var situasjonen en helt annen! Hun våknet ikke om natten mer! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå