minimegogtrollet Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Var og såg på vogner igår, ble anbefalt av butikk personalet å kjøpe brio duo vogn. Har hørt at denne ikke skårer høyt på tester og lurer på om dere har noen erfaringer med denne vognen. syntes den virket nett og praktisk. Hvilke andre duo vogner vil dere anbefale? Synest også den er noe dyr da totalsummen kom opp i mot 7000.- kr for alt...
allegodetingertre Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Jeg ville heller kjøpt Simo duo, bedre kvalitet, finere å se på og mye større bag.
minimegogtrollet Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2007 takker... Kjenner at dette med vogn er vanskelig! har ikke peiling på hva jeg bør se etter etc.. skal trille på vinterstid og ikke mye i byer så jeg trenger en litt "tøff" vogn og ikke en som bare er fin å se på..
2julibarn Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Hei, Brio lager veldig bra vogner! At noen heller annbefaler Simo er bare fordi de tror at Simo er så mye bedre. Jeg er helt uenig. Begge vognene har samme gode kvalitet. Men jeg liker Brio bedre fordi den er lettere, blir mindre sammenlagt, mere stabil og har sprekere design! Simo er ustabil, har lett for å tippe bakover fordi den er så høy. Brio er mere stabil fordi den har lavere tyngdepunkt. Men kvaliteten er akkurat den samme. Vi hadde en Brio kombi 03-modell før. Denne hadde vi med både i fjellet + daglige turer i marka. Min mann sa det var rene terreng-vogna (he he). Nå har jeg en Mistral for forandringens skyld. Jeg liker også denne vogna veldig godt, spesielt fordi den er lett og nett. Men Brio'en var mere solid. Mannen min likte Brio'en best! Skulle jeg hatt ny baby nå ville jeg hatt Teutonia Prestige med den nye fashion-bagen. Favoritt nr 2 er Brio Happy med teleskopunderstell. Simo er lengst ned på lista fordi den er så tung (pust pes). Lykke til med valget!
coon Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Er du no så sikker på at brio duo er lettere enn simo duo...? Brio oppgir nemlig sin vekt utenom hjulvekt...altså den vekta de oppgir må du plusse på vekten av dekka... Brio duo comp veier 14 kg pluss dekk, brio duo telescop 12,3 kg pluss hjulvekt... Simo duo veier 16,8 kg inkludert hjulvekt... Skulle likt å fått totalvekt... jeg står nemlig på undringen om jeg skal velge simo eller brio... Men simo har da den største bagen, hvis det teller. Kan hende jeg velger ei kombi vogn når alt kommer til alt... Selv om jeg er en stor forkjemper for ordentlige bagvogner. Men denne gangen kan det hende kombi passer meg best... utrolig vanskelig, fordi det er jo svindyrt...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 brio og simo er egentlig begge av like god kvalitet. Begge er nordiske merker som har vært på markedet lenge. Får du skade på den etter for eksempel en flytur, tar det ikke lang tid før delene er fremme... Jeg hadde simo duo 2000 modell, og var veldig fornøyd. Venninnene mine hadde brio kombi... De fikk snarere for liten bag, men det var nok heller fordi de hadde kombi og ikke duo. Bagen er relativt stor på brio og, opp i mot simo. Tror simo har litt større. Andre ting som er verd å tenke på er at i et område med mye vind er det lurt med kalesjestrammere. Vet om de som hadde kalesje uten strammere, såkalt lydløs kalesje, som slet med at kalesjen ramla ned, eller når barna ble så stor at de hele tiden dytta den ned selv. Så jeg setter stor pris på kalesjestrammere... Det er så vidt jeg kan se bare brio duo, den vanlige og simo duo som har... merkelig nok. Mye skal være hipt og stilig...men ikke alt passer overalt... Totalsummen for vognene er altfor dyr...helt enig... De sier du får to vogner på en gang...jeg fikk trøbbel, fordi to vogner hadde jeg jo ikke. Fikk to tette og manglet på en måte et understell da nr 2 kom...så da måtte jeg ha en til vogn allikavel... Jeg vurdere i dag å kjøpe en bagvogn, hvis jeg finner, de selger ut alt nå... Simo sin bagvogn, hvis det finnes flere koster 5000 kr hvis jeg forstod riktig... Og da kan jeg kjøpe en fin trille til 2000 uten å ha brukt noe mer peng på det. Så det er lett å kjøpe kombi/duo, men ikke alltid like lurt... Jeg synes jo det er veldig fint og koselig med ei "ekte" bagvogn, hvor man slipper det "vedhenget" under kalesje, og heller en fin bag som er stor og romslig, som gjerne brukes til barnet er over 1 år... Ei trille kjøper man uansett... Dette ble langt, men du får mange meninger fra meg i allefall. Men når alt kommer til alt er det DIN personlige smak og mening som teller, fordi det er din baby og du som skal trille!!!
minimegogtrollet Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2007 takker:-) Fikk mye informasjon nå- satt sammen med samboer å leste! Vi skal på ny runde rundt i butikkene i morgen, så nå blir det spennende å se hva vi ender opp med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå