Gå til innhold

Stor nok plass i en Audi stasjonsvogn A4 ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Skal no til å kjøpe ny bil og lurer på om det er trangt med barnevogn(har teutonia S3) og barnesete i Audi A4(stasjonsvogn)? har hørt noen si det men er det noen som har denne blitypen som synes den er stor nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en vennine som har audi stasjonsvogn og barn.. det er ikke enkelt og vognen må skrust fra hverandre hver gang - altså hjulene av når hun skal sette vognen inn bak. skal de på langtur blir det fort fult. ikke en bil å anbefale tror jeg!

Skrevet

har selv en Audi a4 2006mod den er vist den minste av stasjonvognene på markede fortalte de oss på audi ensjø.. har easy walker og den får vi god plass til men så er jo den en av de minste sprtsvognene som finnes på markede.. og den er også trang bak til bilsete det fungere for oss nå med maxi cosi baby men år vi skal bytte til større bilsete tror jeg det vil bli enda trangere,så nå ser vi etter en strørre bil A6...

Skrevet

Har A6 her så jeg har iallefall plass. Prøvde A4 først men den virket jo veldig liten i forhold.

Skrevet

Hei, hvis dere ikke har kjøpt bil ennå, så vil jeg absolutt annbefale dere å kjøpe en større bil! Jeg hadde selv lyst på audi A4 eller liknende, men er utrolig glade for at vi endte opp med passat stasjonsvogn. Denne er det god plass i. Det er selvfølgelig viktig å få plass til barnevogna baki, men det som er enda viktigere er å få plass til bakovervendt bilsete når du skal begynne med den 2. bilstolen. Denne begynner dere med når barnet er mellom 6 - 12 mnd, og skal brukes helt til barnet er 3-4 år! Vi har et vennepar med A4, og de måtte begynne med fremovervendt bilstol før barna var et år gamle, og det er helt horribelt syntes jeg! Det er jo 5 ganger sikrere å sitte bakovervendt! Kjøp større bil som det er plass til bakovervendt sete i, selv om det koster litt mere. Mye sikrere for barna!!!

Skrevet

Vi har audi a4 stasjonsvogn og er super fornøyde. Har ikke hatt noe problemer med plassmangel. Har en emmaljunga city cross sportsvogn og den er stor sammenlagt, men er ikke noe problem å få den inn i bilen, har plass utenom vognen også, så den er ikke såååå liten.

Det er en liten stasjonsvogn ja, men med en unge slik som vi har så er den mer enn grei nok:)

Og vi får fint plass til bakovervendt bilstol også... så forstår ikke heeelt problemet her..

Men vil dere ha en bil med god plass så velg en annen, for som sagt så er det en liten stasjonsvogn

Skrevet

Problem? Den er forsatt den minste i den klassen!!

Skrevet

Hvorvidt en har plass til baovervendt bilstol, er jo avhengig hvordan en har framsetet. Selv sitter vi ganske langt bak, så det ville aldri gått med en bakovervendt på førersiden. I den bilen vi har nå, står setet på passasjersiden. Men vi trenger etter hvert to bakovervendte seter, og da er det ny bil...... Men jeg har venner som begge er kortere i bena enn oss, og de har ikke noe problem med bakovervendt på førersiden.

Ang plass for vogn, er jo det avhengig av hvilken vogn man har. det må prøves.

Skrevet

Vi har A6 og ville ikke hatt mindre bil. Den store vognen (Emm Duo Edge) får plass i bagasjen, men med litt bagasje blir bilen absolutt full... Har ikke byttet til bilstol nr 2 enda, men skal i butikk å prøve nå, det blir spennende..

Skrevet

Vi har A4 2005 og har foreløpig ikke hatt noen problemer med plassen. Har en en gutt på 2 år og 5 mnd. Har en stor vogn men får den greit inni uten å ta av hjul el. Bakovervendt bilstol fungerer også greit....men det kommer vel an på hvor mye plass den som bruker passajersetet foran trenger...men for vår del har det vært greit med plass. Hadde Passat stv før vi kjøpte denne, og den var det større plass i, men comforten er jo dårligere da.... Skulle vi hatt ny bil nå hadde vi kjøpt en A6 stv - greit med stor plass når nr to kommer....men har ingen umiddelbare planer om ny bil;o)

Skrevet

Takk for mange svar. Dere som har A4, er det noen av dere som har Teutonia S3? Har prøvekjørt en slik bil no og synst den er knallfin, men ser jo det at det er litt mindre plass enn i en A6. Teutonia S3 er ganske høg sammenlagt. Noen som har problem med å få plass til den vogna i A4? Målte og trur det skal gå fint.

Skrevet

Naboen har A4, de har quinny comfort og får greit plass til den ser det ut til.

Skrevet

Jeg har Teutonia Joe - "forgjengeren" til S3`en, så den er større sammenlagt. Går fint inni så lenge en tar av understellet, ellers blir den for lang. Aner ikke om S3`en er lik sammelagt som Joe`en da, men... Høyden er det ikke noe prpblem med.

Skrevet

Du må absolutt satse på A6!! Det har vi, og Emm Edge Duo, og det er greit med plass. A4 ville blitt for liten.

Skrevet

hei. vi har a4 stasjonsvogn modell 99...den er akkurat passe stor, men enig disse bilene er små med barn..men de er mindre nå nye, enn det vår er.svigers har samme bil i 05 mod,å den er faktisk mye mindre i bagasjerommet, der må vogndelen skrues av.

men dere må se dere om, passat og golf stv. er det faktisk ganske god plass i, store og goe stv;) søstern har golf 02 mod, og jeg er imponert over bagasjerommet.hihi

har selv lyst på ny bil, helst avensis eller passat, men sambo er audi tilhenger, ingenting å si på utseende, men plassen desverre..

går nok greit med a4 og et barn..men som nevnt over, liten plass med forovervendt bilsete. ellers er audi en super bil;=)

Skrevet

Henger meg på her.Vi har audi A4. Vi venter vår første nå i august,men jeg har med meg tantebarnet mitt ofte, og det har ikke vært noe problem å ha en basson roma vogn baki, og ikke noe problem med noen av bilstolene.Nå er hun over to år og har et recaro sete.Det går helt fint, og da er sambo nesten 190 cm lang, så setet er ganske langt bak. Synes det er verre når det sitter på tre voksne bak, da virker bilen litt liten. he.he. Men forøvrig en kjempe god bil:)

Skrevet

Det går helt strålende med barnesete og vogn i audien (nå hadde jeg riktignok Simo-vogner, men de er ikke akkurat kjent for å være små og nette).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...