Gå til innhold

På noen uker er jeg gått opp 7 kilo.....

Anbefalte innlegg

Blir deppa av vekta om dagen! Lurer på om dere legger på dere 1 kilo i uka som meg?

Blir fort anpusten og har hevelser i føtter og hender, men er noen mnd til fødsel ennå, så begynner å bli redd for helsa....

Er det bare meg?

Fortsetter under...

Er i uke 23 (22+5dager) Har lagt på meg 3kg frem til nå. Men det er jo fra nå av man begynner og legge på seg =/ Blir også fort anpusten, har værre kondis nå enn hva jeg hadde før jeg sluttet og røyket. Bare en liten bakke tar pusten fra meg,hehe..Har sluppet unna vann i kroppen (enda) Kryss i taket for det. Men så lenge formen ellers er fin, du ikke har høyt blodtrykk og ikke proteiner i urin så er det ikke noe og bekymre seg for. Er jo forskjellig hvor mye man legger på seg også.

Jeg la på meg kjempe masse i starten. Kvalmen blei døyvet med mat (hele døgnet, måtte spise om natta) den samme kvalmen sammen med bekkenløsning gjorde meg 100% passiv.

Nå er kvalmen bedre og jeg har begynt å gå tur. Går 30-60 minutter 1-3 ganger i uka. Det gjorde utslag for nå går ikke vekta like fort opp. Men jeg øker fortsatt jevnt og trutt. Sånn får det bare være for jeg klarer ikke være mer aktiv enn nå.

I forrige svangerskap gjekk eg ned 3kg fram til veke 18, men deretter la eg på meg gjennomsnittleg 1kg i veka fram til eg fødde i veke 43. Fekk ingen kommentarar på det hos lege/jordmor...

Det blei etter kvart ganske tungt ja, og eg skal gjere det eg kan for å unngå å legge på meg like mykje denne gongen.

Har du mye væske i kroppen? Da kommer det ofte en good del ekstra tall på vekten! På 3 uker gikk jeg opp litt over 5 kg, fikk beskjed om å dra hjem å legge meg i senga me beina hevet og komme ned dagen etter å da hadde jeg jaggu gått ned 1,5kg l

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...