Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Hvis man legger ut bilde f. eks. på denne siden, eller på facebook. Men ikke legger ut noen annen info. Er det da noen mulighet for at noen skal finne ut hvem man er? Jeg er såå skeptisk til og legge ut bilder av babyen min på nette.. Hadde aldri lagt ut noe info.. Men er allikevel såå redd for at noen skal finne ut litt for mye.. Hm.. har kanskje sett på for mange filmer..?! Kan man ta bilder herfra/facebook som tilhører andre? Kopiere dem liksom? Eller er det flere som er veldig skeptiske til dette?
lisje marthemora Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Ja jeg er også litt skeptisk til dette, men vet vel ikke helt hvorfor. Kan vel litt forlite om det.
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Man kan lager bilder fra andre på Facebook, men du kan gjøre innstillingene slik at kun de du er venner med kan se bildene dine, eller profilen din generellt. Så du kan jo til en viss grad holde styr på det da :-)
flashdancepants Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har gjort det sånn at jeg velger at kun venner kan se bildene mine av snuppa på Facebook. Det spørres om det når du oppretter fotoalbum. Mener det burde være rimelig trygt, men skjønner veldig godt hva du mener - er skeptisk selv! Du kan kopiere de bildene du har tilgang til. Men altså ikke om du ikke har det
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Men kan noen finne info om deg/ungen som du ikke ha lagt ut? Sånne som er kjempeflinke i data? Finne navn og adresse og sånn? Er jo så mange syke mennesker rundt omkring i denne verden.. Så man må være litt skeptisk!
St.Sunniva Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Vet ikke om det er mulig for noen å finne info om deg, så lenge du selv velger hva som skal ligge tilgjengelig til allmennheten. De kan ikke finne annet enn navnet ditt, men kommer ikke inn på profilen uten at du godkjenner dem som venn. Så da er det veldig viktig å nekte personer tilgang som du ikke vet hvem er.
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Vær obs på at hvis du melder deg inn i et nettverk, f.eks. Norway, er innstillingene slik at alle andre i samme nettverk automatisk kan få se profilen din. Du må selv gå inn og endre på det etterpå. Jeg har selv lagt ut bilder av lillegutt på facebook, men har kun gitt enkelte personer tilgang til bildene. Og da kun folk jeg kjenner og stoler på. Ville ikke hatt bilder av han på sider der hvem som helst kunne sett de. Sånn som f.eks. her på dib-albumene.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Det litt skumle er at det er VELDIG lett å finne masse informasjon om mennesker gjennom internett. Dersom jeg har et sted og et navn kan jeg finne ut utrolig masse. Inklusive hvilket år man er født (minst, stort sett kan jeg også finne fødselsdato) Nei, internett, for de som feks er gode på å bruke søkefunksjoner, er et veldig enkelt medium for å få tak i informasjon...
rødhette* Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Ja, det er ikke mye man trenger å vite om noen, før man kan finne ut mye mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå