Gå til innhold

Når bør man kjenne liv daglig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesten som om jeg hadde skrevet innlegget ditt :) er også 22 uker på vei med første barn. Har kjent liv siden uke 14 ( skjønte at det var det i uke 15 ), det varierer veldig hvor mye jeg kjenner , kan være dager når babyen er helt turbo, og så kan det gå 2-3 dager uten noe tegn. Jeg fikk forskjellige svar fra jordmor og gynekolog. Jordmor sa at det er vanlig og viktig å kjenne liv hver dag fra ca 28. uke, som de andre skrev her. Mens gynekologen sa at når jeg har begynt å kjenne liv, da burde jeg kjenne det hver dag. Ble litt forvirret , hvem jeg skal liksom stole på ?

Kan ikke si at jeg går og bekymrer meg om jeg ikke kjenner så mye , men det hjelper ikke med de kjente tips om å drikke noe kaldt og søt for å få babyen til å være mer aktiv.. Og dette med at det blir mer liv når man skal legge seg og sove/ slappe av stemmer heller ikke med meg, det er nøyaktig det motsatte..

Det varierer jo hvordan ungen ligger. Du vil ikke kjenne spark innover mot ryggen din. Har du morkake på forsiden slik jeg har, så tar den godt av for spark fremover. Kjenner bare når de sparker på siden her. Det er veldig koselig, men ikke så ofte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...