Gå til innhold

Forvirra!!! Litt langt og sikkert forvirrande...

Anbefalte innlegg

Hjelp!!!

I går (eller fredag, har som regel 26 dg syklus men forrige var 25) var IKM, og samme dag viste det seg plutselig at gjengen hadde planlagt utdrikningslag for meg!!! Ble litt engstelig, for TR hadde jo ikkje vist seg. Men følte både fredag og lørdag at tanta var på vei.. Særlig i går hadde eg masse mensmurringer..

Men torsdag tok eg ein CB test som eg trudde var negativ, men det var litt vanskelig med dette krysset, det såg ut som om "pluss"tegnet viste litt gjennom. Fredag tok eg ein CB test som ikkje virka om morgonen og el.test som var negativ seinare på dagen... Og i går under utdrikkingslaget, før eg begynte å drikke tok eg to QR testar som var negative. Så då vart eg beroliga og drakk alkohol, ikkje så mykje som gjengen syns eg burde på mitt eget utdrikningslag, men det var no nok for meg... Kunne jo egentlig kunne tenkt meg å la vere. Vart vel sånn rimeleg brisen....

Tanta har framleis ikkje vist seg, og no når eg stod opp tok eg ein el.test som vart positiv!!!

Så no er eg heilt forvirra og lurer på om det kan vere ein spire der og om eg evt har ødelagt den.... :-(

Får vel springe på apoteket igjen på tirsdag viss tanta ikkje har kome til då.. Og meir alkohol blir det i alle fall ikkje under prøvinga...

Fortsetter under...

Da kan jeg gjerne berolige deg litt ;o)

Spiren deler ikke blodforsyning med deg den første tiden. Dersom du drikker alkohol uten å vite at du er gravid er sjansen derfor liten for at du påvirker eller "ødelegger" den :o) (og med det oppfordrer jeg altså ingen til å drikke mens de er gravide...) Jeg vet at det har vært endel skriv om gravide og alkohol i det siste, men jeg tror at det man mener (uten å ha lest disse artiklene inngående...) er at kroppen din blir såpass merket av alkoholen (nyrer, lever, blodforsyning m.m.) at DET kan påvirke hvorvidt noe skjer med spiren - ikke at spiren blir direkte skadet av alkoholen. Når det er sagt, så kan man heller ikke slutte å leve i tilfelle man blir gravid! Og man har vel heller ingen garanti for at det er nettopp alkoholen som gjør at spiren faktisk fester seg der inne *ler* (mange sliter jo faktisk med dårlig blodstrøm til livmora, og hvem vet...?) Forøvrig var jeg også på fest(er) like etter EL da jeg ble gravid - og jammen gikk det ikke bra akkurat den pp`en, etter nesten 2 års prøving!... Det går heldigvis som oftes bra!

Håper du virkelig er gravid da! Og ikke ha dårlig samvittighet - du gjorde jo det du kunne for å sjekke i forkant om du var gravid. Det er jo ingen annen måte du kunne forutsi dette :o)

bare si at med første snuppa her så viste jeg ikke at jeg var gravid og drakk rimelig bra med alkohol en kveld før jeg fant det ut. det gikk kjempefint, og snuppa kunne ikke vært friskere enn hun er.

og jeg tror mange med meg kan skrive under på at de har gjort akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...