Gå til innhold

hjelp angående berberis fructum D4, med og uten "comp"

Anbefalte innlegg

Har fått tilsendt berberis fructum D4 dråper, og apoteket mente at "comp" betydde "tabeletter" Kan jeg bruke dråpene forbyggende mot abort? 3 dråper morgen og kveld i et glass vann? Noen som har erfaringer?

Har mistet to ganger. Tenkte også å prøve progresteron-krem (wild jam)

Fortsetter under...

Så vidt jeg har forstått så er comp et virkemiddel og det skal være med. Men man får ikke kjøpt berberis fructus med comp i Norge. Jegtrodde det bare var D3 som var uten comp jeg da...

På apoteket her sier de at det er det samme, men det er det visst ikke. Jeg har bestilt min fra netspiren.dk for å få med comp. Men det skader nå ikke å prøve dendu har da? Er jo mulig den funker...

Lykke til da!

Comp betyr "komposisjon", dvs at middelet er satt sammen av flere virkestoffer. Feks er Ovaria comp (for eggstokkene) sammensatt av Ovarium d4, Pulsatilla Vulgaris d 6 og Argentum Nitricum d 6.

Jeg får ikke tak i Berberis Fructus Comp på apoteket her. De har bare uten comp. Dette middlet er sammensatt av Berberis Fructus d4 og Urtica Urens d4. Middelet er komponert av Rudolf Tsiner for ca 25 år siden.

Begge midlene skal taes 10 dråper 3 x daglig i litt vann.

Jeg kjøpte begge på nett:

http://www.aalborghelsekost.dk/:

Lykke til!

PS! Jeg tar også Progesta care progesteronkrem i lutealfasen. Kjøpte også den på nettet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...