bassen2 Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 lurte på hva dere bruker som snacks eller dessert hjemme??barn 20mnd gir dere is på feks søndag eller noe annen dessert?? her er noen eksempel på hva vi i hus bruker som snacks # tørket frukt, # saltstenger (formet som fisker, ikke salt på disse) # alt av frukt, men druer og physlis som favoritt, sikker for de ligner på druer, he he # riskaker # speltkjeks med aprikos,, de er kjempe gode # knaskerøtter # rosiner Når vi har desser har vi # fruktsalat # is # sjokoladepudding # gele Hva bruker dere?
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 snuppis får is om vi har i fryseren en gang i blandt. ikke noe fast hverken på lørdag eller søndag. og dessert får hun bare i selskap.. ellers får hun frukt i alle varianter hver dag.
Nickeguri Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Is, og dessert får hun stort sett bare i selskap og ved spesielle anledninger i barnehagen. Får is en sjelden gang hjemme. Spiser masse frukt hver dag.
Ranveig R Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Småen på 20 mnd er veldig glad i frukt, både tørka og fersk. Han har fått det for seg at cornflakes er kjeks (eller "sess" som han seier), så det kan han gumle i seg om han har lyst på noko godt. Gulrøtter likar han, men dei er litt "skumle", sidan han ikkje har hatt så mange tenner før akkurat no i det siste (har fått fire jekslar dei siste vekene, før det har det berre vore framtenner). Saltstenger (utan salt) er og "sess", og veldig populært. Men den stooooore favoritten av snacks er jordbær ) Det hender han får ein sånn tynn, rund saftis (mammaen har fått skikkelig kick på det no, og skylder på at ho er gravid...) her heime. Er vi i besøk får han smake på det dei andre får, enten det er karamellpudding, kake eller is til dessert. Heime har vi uhyre sjeldan dessert, men tar ofte noko frukt eller liknande etter middag.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 En sjelden gang får h-n is og saltstenger. Is er knapt en gang i mnd., da eg sjølv eter så lite av det. El. blir det jo litt kake om man er i selskap. Prøver å begrense det søte. Ikkje at salt er så mykje betre for dei, etter som eg har høyrt. Men ifølge helsesøstra kan man gi når det er noko spesielt, men ikkje til daglig.
børdi Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 mini på 1 år får smake det vi spiser(det meste) Det samme gjør eldste på 3, men hun er kjempeglad i rå gulrot, druer, eple , appelsin, tomater, agurk , mais osv, hun elsker saft og sjokosojamelk, men snop og brus liker hun ikke, så vi er heldige der:-) Dessert har vi aldri her i huset, så det er ikke noe problem.Hender de får en fruktpure i ny og ne. men skal sies at vi er ganske liberale på det der, Alt med Måte, tenker jeg. så blir det nok folk av ungene her og:-)
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Min liker ikke is! Går an til nød hvis den er smeltet. Men som kos på lørdager får han litt sjokolade og ostepop. Som dessert enkelte dager får han sjokoladepudding eller karamellpudding.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 ja, jenta mi får is men ikke hver dag. og som regel om vi er ute. vis vi er i byen kjøper jeg kansje en is og så får hun av meg. ' dessert bruker ikke lite av. får banan ihvertfall en gang om dagen. og yogurt
lifa og Eline Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Ja, nærmer seg 16 mnd. og har vel fått is ca.3-4 ganger siden hun fylte ett år. Sist på Fredag på vei til hytta da delte mor sin med snuppa. Er ikke mye det er sankk om i gangen. Ettersom hun nå blir større og større regner jeg med at det vll bli en del is i øpet av sommeren vo går i mot, ja.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Selvfølgelig får poden is innimellom. Finnes da ikke noe galt i det??
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 prøver å unngå at kos er mat....så vi snacker lite men koser mye ;-) her er snack druer som er det beste hun vet, bolle og vaffel.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Mat er mat, kos er kos, snacs er snacs, og en spade er en spade. MEN, hos oss KOSER vi oss med maten og måltidene. Vi har ett normalt sundt og greit kosthold her i familien, der almindelig grovt brød, kvitost, og leverpostei, kjøttkaker, pannekake, og klippfisk er normal hverdagskost. Innimellom så steker mor vaffler, baker en kake, eller kjøper litt is. Og av og til er vi på besøk der det blir servert noe. Ja en skjelden gang går vi tilogmed på Peppes vi, eller kjøper oss en hamburger...... Men i det daglige har vi ett normalt sundt kosthold, allmindelig god gammaldags norsk husmanskost. Og JA minsten får is.
--arkin-- Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 ja hun får is,hun er veldig glad i pimp.. ellers til lørdagen får hu smarties eller potetgull... hun spiser det meste.. og hun er kjempe glad i frukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå