babyT Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Vel.... Da går vi inn i ventetiden... Denne gang kommer den nok for meg til å bli uendelig lang. Er første pp etter laparoskopi og har tatt dobbel pergo. For aller første gang i løpet av 11 pp testa jeg også positivt på EL-test! EL var torsdag, og vi kosa hver dag fra tirsdag til fredag. Håper virkelig det går denne pp!!! Tenk så fint å starte sommeren med en liten spire i magen.... Uff. Kjenner jeg er ganske spent nå, ja. Men det er jo så leeenge til IKM 7. juni...
Erin Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Oj! Så spennende da, prins/prinsesse-08! Du har jo virkelig en reell sjanse til å se krysset denne måneden :oD Håper du får godt resultat!! Her i huset tar vi foreløpig prøvingen med stoisk ro. Vi har lang fartstid bak oss med nr 1 og har vel ikke troen på at nr 2 heller kommer styrtende i 1 pp *ler* I følge min mann skal vi visst bruke sommeren på dette, så da blir jeg vel ikke gravid før til høsten, hehe... Likevel kjenner jeg at jeg har et aldri så lite håp om at det har klaffet på første forsøk.... Hvor dum går det ann å bli?! Hehe.... Det er nok legens og gynekologens ord om at det skal gå så godt nå som lurer litt i bakhodet. Jeg leter iallefall febrilsk etter symptomer! ;oD I ene øyeblikket kjenner jeg strekninger nedentil og i neste er jeg overbevist om at brystene er bittelitt ømme. Vel....jeg er egentlig jordnær nok til å ikke stole på noenting før jeg sitter med den positive testen. Men det er nå lov å håpe og drømme litt iallefall ) Sånn er ståa her i huset. Godt at det er bare ei god uke til IKM!
babyT Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2007 Har en reell sjanse denne gang ja, men tør ikke håpe på noe enda... Får vente med å juble til jeg ser teksten gravid i displayet på testen (har kjøpt CB-digital). Er for tidlig å leite etter symptomer, men brystene er ømme, noe som er et godt tegn for meg. Det har de nemlig bare vært de få gangene det siste året jeg faktisk har hatt EL. Blir spennende å se framover. Blir laaaang tid å vente...
gurima Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Håper det går bra for deg.!!! Jeg går å håper at jeg kan ha fått klaff denne mnd, men tror vel egentlig ikke det, i.o.m. vi akkurat har startet prøvingen. Har IKM 5.juni...
babyT Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2007 Det kan jo gå selv om dere nettopp har startet. Noen er jo så heldige å bli gravid med en gang, men er nok lurt å ikke ha all verdens forhåpninger. Bedre å bli positivt overraska om man er gravid enn å bli skikkelig skuffa om man ikke er det. Lykke til!
babyT Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2007 Dytter denne opp jeg. Hvordan går det? Er det flere som synes tiden går utrolig sakte nå? Er nå 4 dpo, så det er for tidlig å kjenne symptomer enda, men brystene har vært ømme helt siden EL. Også småmurring i magen nå i kveld. Må le av meg selv, for det må jo være alt for tidlig å kjenne noe enda!?
Dizzie_mortil3 Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har IKM 5.juni, og har ikke så stor tro på at det gikk denne gangen heller. EL kom brått på oss 4 dager tidligere enn forventet, plutselig var den over før vi egentlig hadde begynt å sende inn soldater. Riktignok hadde vi sex på selve eggløsningsdagen (beregnet utfra FF) men verken før eller senere. Det kan jo klaffe, men lite sannsynlig når det ikke har klaffet andre mnd hvor vi har vært mye mer aktive i forhold til prøving. Ingen symptomer ennå, men er jo bare 7 dpo... Har vel bestemt at jeg ikke skal teste før IKM har passert jeg...forrige mnd testet jeg blendahvitt fra 8 dpo tror jeg, bare skrullete å holde på slik..
babyT Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2007 Har også tenkt å vente til over IKM før jeg tester. Er jo alltid en mulighet for kjemisk gravididtet, og vil ikke juble over en positiv test før IKM for så å få tantebesøk som vanlig. Nei, er nok best å være litt tålmodig, ja. Men det er ikke lett. Synes tiden snegler seg avgårde nå...
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Snegler, ja! Har bestemt meg for ikke å teste i det hele tatt, i alle fall ikke før det har gått LANGT over IKM. Det blir spennende å gå inn i neste uke og få resultatet til alle som har IKM!! Gleder meg!
Erin Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 *ler* Godt dere er i så anti-teste-modus hele gjengen, for da kan dere kanskje holde meg litt nede på landjorda også ;oD Jeg har da selvfølgelig lyst til å teste i går helst, selv om jeg a) er rimelig sikker på at vi bommet på EL, ikke er lenger enn ca 7DPO og vet at sannsynligheten for at det skal slå ut så tidlig ikke akkurat er superstor, hihi...! Og hvordan det går ellers...? Joda, nå skal vi se: # Jeg har våknet kvalm to ganger i løpet av langhelga. Har også vært uggen flere ganger de siste dagene både før og etter jeg har spist (og dette kan selvsagt skyldes noe så enkelt at jeg spiser for sjelden og av den grunn blir uggen...) # Jeg har kjent snev av ømme bryster (eller har jeg det? Kanskje det hele bare er resultat av intens leting etter symptom, ELLER det faktum at min nyvaskede blonde-BH er litt stiv etter omgangen i vaskemaskinen...?) # Har hatt noen rare stikkinger og "vondter" midt i "livmorområdet" et par ganger. Ene gangen var jeg på tur og måtte faktisk ve om at vi stoppet litt for jeg hadde så innmari vondt! (Kan selvsagt også skyldes at jeg har slitt litt med begynnende uvi som jeg ikke aner om jeg har fått tatt knekken på. Kanskje den ligger der og "ulmer" litt?) # Gikk jeg ikke på do litt ofte i dag da...? *gruble* (kan det ha noe med varmen å gjøre, kanskje, hehe - man drikker jo ofte litt mer enn vanlig da. Eller kanskje de to-tre koppene med te jeg fikk i meg tidligere i dag...?) Hehehe.... Som dere skjønner så har jeg litt for god fantasi og litt for god tid om dagen Og mitt "innbildte svangerskap" gjør jo selvsagt at jeg er såååååå klar for å løpe ut og kjøpe test så fort jeg får sjansen *ler* Så, hvordan har dere andre det om dagen? Flere som lider av tvetydige "symtomer" og har et snev av teste-før-tiden - syndromet?! :oD
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Hei. Jeg har IKM 8 juni. Har flere symptomer som selvsagt bare kan være innbildning:-) I dag har jeg følt prikking i puppene i tillegg. hmmm Vil jo så gjerne være gravid................... Fikk samboer til å kjøpe test i dag og den tok jeg jo, for jeg kan ikke vente. Var jo som forventet neg men det er jo altffor tidlig til at den slår ut hehe. Sparer den andre til IKM... Lykke til, Klem
Maria30 Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Jeg venter IKM den 8. juni ca. Tror jeg hadde EL rundt fredagen. Men har liksom ingen følelse av graviditet denne perioden. Og det hadde jeg de to gangene jeg har vært gravid, så forhåpningene er ikke store. Drar til Milano på fredag på jentetur. Er jeg ikke øm i puppene da (har vært det tidlig de to forrige gangene), så blir det nok noen glass rødvin... Men vi har ikke holdt på så lenge (tok ut spiral i mars), så jeg forventer ikke så mye. Synes det er så mange tapre jenter her inne som holder motet og humøret oppe som har holdt på mye lenger enn dette. Jeg skal absolutt ikke klage. Men uansett, litt spennende blir det jo framover...
babyT Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. mai 2007 Hihi. Sitter her og humrer og ler litt av det du skriver her Erin. Er akkurat slik jeg også er. Prøver å si til meg selv at det er alt for tidlig (5dpo) og at det derfor ikke er mulig å kjenne symptomer enda. En eventuell spire har nok ikke rukket å feste seg enda og dermed er heller ikke hormonproduksjonen igang. MEEEEN.... Er utrolig hva man klarer å innbille seg likevel. Har følt meg uggen de to siste dagene (noe som likegodt kan skyldes søvnmangel), murring i magen (innbilt?) og det høyre brystet er veldig ømt. Det er ikke innbilning, for det er skikkelig ømt! Da jeg var å handla på Mega idag så synes jeg plutselig jeg kjente en ekkel lukt av skittent vaskevann, og joda, på andre siden av frysedisken holdt en på med å vaske gulvet. Synes det var rart for de bruker alltid å vaske gulvene på kvelden, men har ikke kjent lukta før, og da begynte jeg selvfølgelig å kjenne etter; Lukter det ikke litt sterkere enn vanlig av ferskvaredisken? Hva med kjøttvarene? og ikke minst fruktavdelinga... Går det virkelig an?! Er jo alt for tidlig å kjenne symptomer nå!!! Huff, blir helt tussete av dette jeg. Trodde kanskje man fikk litt erfaring i løpet av 11 pp og skjønner at symptomer kan være innbilte, men likevel klarer jeg ikke la være å lytte intenst til alle signalene kroppen gir (eller jeg TROR den gir!).
Dizzie_mortil3 Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har ingen symptomer altså...men så har jeg vel ikke hatt det så tidlig noen gang jeg har vært gravid. Det eneste jeg har hatt tidligere, er spotting, og det har jeg ikke nå. Men hvis noen vil se på FF-chart'en min og si om de tror jeg har hatt festedipp og begynnende påfølgende trifasisk kurve, er jeg takknemlig..;P *håpe,håpe*
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Hei Dizzie=) Charten din ser veldig lovende ut! Ser ut som du kan ha hatt en festedipp på dag 5 etter EL, og at du er på vei til å få en trifasisk kurve ja. Håper tempen fortsetter å holde seg høy! Masse lykke til!=) Jeg har IKM 6. juni og er 5 dpo. Hååper på en festedipp/trifasisk kurve om ikke så lenge jeg og;)
babyT Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. mai 2007 Ååååå!!!! Tror jeg holder på å bli gal av å ikke vite noe!! Er enda en hel uke til IKM, men de to-tre siste dagene har jeg hatt følgende symptomer: * mensmurringer. Varierer i styrke * ømme brystvorter * høyre bryst er ekstra ømt (ikke bare brystvorta) * småstikking i magen * småkvalm. Øker hvis det går lang tid mellom hver gang jeg spiser. Idag har jeg også kjent murring i korsryggen. Ikke vondt, men svak murring. Alt dette kan like godt være tegn på TR, men klarer ikke å la være å tenke på dem som graviditetstegn.... Er det noen av dere som har vært gravide før og vet hvordan det er dette med at areola blir mørkere? Skjer det "over natta", eller endrer fargen seg gradvis? Lurer på dette fordi Mamma alltid har sagt at det var et sikkert tegn hos henne...
Erin Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 For min del ble areola mørkere gradvis. Og det skjedde ikke før et stykke ut i svangerskapet, husker ikke eksakt når. Ellers så tror jeg jammen jeg må ut og kjøpe meg tester *fniser* Blir nok testing fredag eller lørdag for min del - da klarer jeg ikke vente lengre ;o)
Erin Skrevet 31. mai 2007 #18 Skrevet 31. mai 2007 *grumf* Det ble ikke noe poeng i å handle tester iallefall.... Var innom legekontoret i dag pga mistanke om uvi, og siden et av symptomene er hyppig tissing testet de meg for graviditet i samme slengen. Jeg er ikke gravid, har bare snev av uvi (muligens på retur, og det er jo positivt iallefall!) ;p Så da hopper jeg av denne tråden og tusler videre inn i 2pp ;o) Lykke til dere andre! Håper det blir mange positive tester til uka!! :oD
gutt 08, jente 11 Skrevet 31. mai 2007 #19 Skrevet 31. mai 2007 Hei Prins/Prinsesse-08 Jeg ser at jeg helt like symptomer som deg. Hvilken dag venter du ikm? Jeg 6. eller 7.juni (IKM)
babyT Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #20 Skrevet 31. mai 2007 Hei martine=) Spennende med samme symptomer. Håper det er pga graviditet hos oss begge :-) Her IKM 7. juni tror jeg. Har vanligvis 28 dagers syklus så har gått ut fra det, men dette er jo første gang jeg prøver pergo, så aner ikke om den klusser med syklusen... Blir spennende å se om ei ukes tid :-)
Dizzie_mortil3 Skrevet 1. juni 2007 #21 Skrevet 1. juni 2007 Åååååå.....jeg hadde litt tykt mørkt blod i morges...(((( Ganske uvanlig forresten, jeg pleier å spotte før mens men ikke slik som dette.. Mest av alt minner det om blødningen da jeg var gravid utenfor livmor..*sukk* Er vel ikke sannsynlig at jeg er gravid da.
babyT Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 1. juni 2007 Uff da. Men KAN det være festeblødning? Jeg aner ikke... Håper ikke du er gravid utenfor livmor igjen hvertfall! Sender deg en trøsteklem jeg: ******KLEM***** Har jobba i hagen idag for å få tiden til å gå. Planta litt, hengt opp blomsterkasser, nytt sola, grilla og olja terrassen. Ganske fornøyd :-) Tenkte det var lurt å bli ferdig med å olje terrassen før en eventuell graviditet er påvist. 6 dager igjen til IKM nå...
Miania - februarbaby! Skrevet 1. juni 2007 #23 Skrevet 1. juni 2007 Hei, Ganske ny er på BIM, er inne i 2. pp. Har lest mye her de siste to månedene, men har ikke skrevet så mye. Har IKM mandag, tirsdag eller onsdag (litt ustabilt, hehe), og må innrømme at jeg har mange av de samme symptomene som andre har nevnt her; vondt i puppene, hatt mensmurring en uke nå, vært kvalm til og fra osv. I kveld har jeg hatt skikkelig smerter nederst i ryggen, noe jeg ikke har hatt i forbindelse med mens siden jeg var 15 eller noe. Kan jo selvsagt hende at alt dette bare er innbilt, kan høres ut som om det er tr som kommer ;o) Veldig lyst til å ta en test for å sjekke, hehe... Lykke til alle sammen! Nimah
mervis Skrevet 3. juni 2007 #24 Skrevet 3. juni 2007 hei hei da er vi nesten i samme venting prins/prinsesse-08 det er også min første pp etter lap uten pergo håper den klaffer denna gang Enda lenger tid til Ikm 14 juni..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå