Gå til innhold

Noen som har sterilisert seg ved ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har forstått at det er et veldig vanlig inngrep, og tar ikke mye tid. Jeg skal ha ks på tirsdag, og skal da steriliseres også. Legene har ikke engang nevnt noe rundt det til meg, fikk et ja da jeg søkte, og det har ikke blitt nevnt siden. så jeg regner med at det er lite til ingen problemer ved det.

Legen min ville ike sterilisere meg selv om jeg er i slutten av 30 åra.....han sa at det ikke var rett tid i forbindelse med en fødsel å ta dette drastiske skritteå sterilisere seg fordi mye kan skje og man vet aldri om man får lyst på et barn til...søsken f. eks. dessuten kan det komme en reaksjon psykisk ved at man fjerner all mulighet til å kunne få barn i gjen liksom....

i ettertid så er jeg helt enig med legen, det hadde blitt en belastning for meg psykisk å gjøre meg steril i forbindelse med fødsel....men men det er jo uansett opp til hver enkelt

Beklager å si dere i mot,men når jeg var 26 så ville jeg heller IKKE ha flere barn- nå er jeg 10 år eldre og har akkurat fått en etterlengtet attpåklatt......

Mye kan skje i livet,jeg er i et nytt forhold med en som ikke hadde barn fra før f.eks.

Å sterilisere seg er konstant og kan ikke forandres så jeg sier bare:

gjør ikke noe dere vil angre på!

Mange er det som sliter med barnløshet......

Annonse

Jeg ville ikke ha sterilisert meg ved ks. Ikke for å skremme, men da jeg fikk gutten min, ble han syk etterpå. Heldigvis ble han frisk uten men, men det kunne også ha gått helt galt sa legene.

Jeg ville ventet til det var gått ett år.

Selv har jeg ingen planer om å sterilisere meg, dette er lettere for mannen. Jeg synes også at det er det mest rettferdige, ettersom de kun har utført en orgasme for å lage familie, mens vi har tatt den fysiske jobben og påkjenningen.

Har ikke overtalt mammen min ennå, men ikke søren om jeg gir meg på dette.

Herlighet det er da stooor forskjell på en katt og en mann som blir kastrert!!!! PÅ dyr fjernes testikler kirurgisk, hos mennesker så knyttes sædlederene!!! Ingen ting fosvinner, og inngrepet er faktisk reversibelt hvilket det ikke vil være på et dyr!!!

Jeg skal gjennom mitt fjerde keisersnitt i midten av september. Etter mitt tredje keisersnitt ble jeg frarådet flere forløsninger. Kirurgen som opererte meg sa det hadde vært et meget komplisert inngrep pga arrdannelser etter forrige snitt. Livmoren og bukhulen var helt "sammenklistret", hvilket gjør snitt vanskelig pga faren for at kirurgene skjærer feil. J

eg har nå blitt anbefalt å sterilisere meg og kommer til å følge dette rådet. Jeg føler meg uansett fornøyd med 4 barn...selv om jeg "bare" er 36 år:)

ja skjønner det er litt annerledes med katter, he he, men tror du ikke at mannen din er litt redd for understellet sitt ,om det funker etterpå....?Det er jo et stort skritt å gå til for en mann, tenk om han blir impotent...ja sånn tenker nok han stakkars

Jeg har fått info om dette nå,i forbindelse med mitt 2 barn,er selv 31 år og ønsker ikke flere barn,plages endel med helsen da..Blir mitt 2 ks også..så vi vurderer dette skikkelig nå!er jo greit å gjøre dette samtidig som jeg allikevel skal opereres mener nå jeg!Og det eneste de gjør,er å kutte av til egglederne,så man merker jo ingen ting,bort sett fra at man ikke kan få barn på natur metoden!Selv har jeg bare 1 eggleder da,etter en exu ifjor..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...