Gå til innhold

noen som kan være så snill å hjelpe meg? Tror jeg blir gal snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 13 uker har den siste tiden hatt så fine rutiner på kveld og natt, legger seg mellom 8 og 9, våkner og spiser alt mellom 3 og 5, sover så til alt mellom 7 og 9. Men, nå de siste 5 dagene har alt snudd totalt, legger seg fortsatt til samme tid, men våkner for mat 23.30, 02, 04.30 og 06, til og med i natt sovnet hun ikke etter 6, for da hadde hun bæsj oppover hele ryggen(ikke sårart med alt hun spiser) så ble lys våken av mat og bleieskift. Dette resulterer i at hun siser mindre på dagtid, prøver å legge henne til brystet oftere, men hun blir bare sinna når hun ikke er sulten nok. Problemet er at jeg ikke får til å sove på dagtid, legger meg sammen med henne, men blir bare liggende dautrøtt og ikke få sove. Har normalt sovet godt om natten før, men nå blir jeg bare liggende våken å vente på at hun våkner neste gang...har sovet tilsammen 2-3 timer i natt, blir jo gående rundt som en annen zombie om dagene. Har mest lyst og gi opp alt som har med amming, å begynne med MME og grøt, neida har vel ikke d, men jeg mister vel snart melka uansett uten å få sove.... Er det ikke noen der ute som vet hvordan jeg kan få snudd denne trenden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke noe galt med ammingen eller med datteren din. Hun har bare en periode hvor hun vokser mye og da trenger hun mer melk. Det at hun ikke vil spise så mye på dagen da, gjør egentlig ingenting, det er uansett på kvelden og natten hun vokser mest og derfor trenger mer næring sånn sett.

min datter nummer to er 11 uker gammel og har plutselig snudd trenden fra å skulle ha pupp hver 2 time HVER natt til å plutselig "bare" skal ha det en gang om natten så...

men jeg forventer at det skal skifte fort til å ville ha det oftere så...

Skrevet

Hei!

Jeg kan vel ikke helt gi deg noen konkrete tips her, men det første som slo meg var vel kanskje at jenta de har noen økedøgn på gang. Altså at hun trenger mer mat og spiser ofte for at du skal øke din produksjon. Jeg hadde noen sånne netter/dager jeg også hvor alt annet i hverdagen måtte vike fordi jeg gikk rundt i min lille zombie/amme verden.

Men så pluttselig så rettet det seg opp igjen av seg selv. Så min erfaring er vel at rutiner kommer og går, og man får nye hele tiden. Man tror at ting endelig har begynnt å bli fast, og så vil baby forandre på noe igjen. :)

Når lillegutten min tippa over 6 mnd så har ting virkelig begynt å ligne en hverdag igjen, så smør deg med tålmodighet er mitt råd til deg, det blir bedre tider igjen. Og hold på amminga di om du klarer!! Det er MYE mer praktisk å slenge ut en pupp om natta, enn å måtte fikse flasker. Dessuten er det best for babyen din (så sant du ikke blir helt gåen da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...