Gå til innhold

Endelig er den jæ......hormonspiralen ute av kroppen!!!!!!! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Hei damer

Tenkte bare å fortelle min opplevelse med hormonspiral, gjør IKKE dette for å skremme noen, men jeg vet at mange sliter med disse problemene også.

Kort tid etter at den ble satt inn (november 06) begynte jeg å få humørsvingninger. Etterhvert ble jeg temmelig deprimert og humørsvingningene ble bare verre og verre. Klarte ikke være glad i hverken mann eller barn. Følte det var mer riktig at jeg flyttet ut fordi jeg ikke fortjente å ha flotte barn og super mann. osv osv osv

Til slutt orket jeg ikke mer og bestilte time hos legen for å ta den ut igjen, Tok spiralen ut denne uken og merker allerede en stor bedring på humøret. Nå kan jeg kose meg med ungene i sengen en søndag morgen og ønsker å gi mannen min en klem;-)

Jeg har søkt litt på nettet og har sett at mange sliter med depresjon og sterke humørsvingninger etter å ha satt inn hormonspiral. Legen min sa også at det er mange som sliter med det selv om det ikke skal være slik i følge produsenten.

Jeg synes det er kjempeflott at mange trives med denne type prevensjon og skulle gjerne hatt den selv, deilig å slippe mensen;o

Men, ulempene ble for mange for meg.

Ville bare fortelle min historie i en kortversjon i tilfelle andre kan kjenne seg igjen og dermed vite hvorfor de sliter så veldig.

Lykke til med valg av prevensjon

Fortsetter under...

Takkk for fint innlegg. Det er bra vi kan utveksle erfaring når det gjelder ulike prevensjonstyper.

Jeg har hatt tilsvarende problemer med ulike p-piller og minipiller (conludag). Derfor ønsket jeg ikke å bruke hormonspiral når jeg skulle sette inn spiral. Jeg valgte heller kobberspiralen. Jeg orker ikke flere hormoner, og er glad jeg nå slipper humørsvigningene.

• 5 uker senere...

Kjenner meg godt igjen her ja.Det bygte seg opp med irritasjon,følte eg gjekk irritert heile tida,hadde og veldig masse deppa til å begynne med etter eg satt den inn. Og i tillegg til det, så hadde eg null sex lyst, og eg var særlig irritert på mannen min.Deilig no når den er vekke.Men eg fekk den blødningen når eg tok den ut, av det som ikkje kom når eg brukte den.Så no har eg eit mykje bedre liv.Nesten to år med spiral,bruker pearly no.

• 4 uker senere...

Hva?! Kan jeg virkelig skylde dette på spiralen? Det hadde i så fall vært deilig, for jeg har gått med mer enn moderate humørsvingninger og manglende sexlyst i flere ÅR! Trodde liksom jeg bare var slik.. Etter at jeg tok ut spiralen har libidoen steget i taket, men kanskje det er kortvarig, jeg vet ikke. Skal virkelig gjøre undersøkelser før jeg setter inn ny! Pearly vet jeg ikke hva er, men gjett hvem som googler det i dette øyeblikk?!

Ellers var jeg veldig fornøyd! Nesten ingen blødning, det var deilig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...