Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Er det teit å døpe barnet i bunad (eller festdrakt som er mer riktig å si)? Fordi vi har måttet utsette dåpen så lenge så har frøkna vokst ut av dåpskjolen. Er lite interessert i å kjøpe ny eller leie hvis vi evt kan bruke festdrakten hennes. Noen synspunkt? Hadde blitt glad for det.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes det høres kjempefnt ut! Hvis det ikke er kjempeviktig for dere å bruke den hvite dåpskjolen eller dåpslue. Symbolsk sett, men er jeg.
Space Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes godt du kan bruke bunad. Det er jo kjempefint. Vi brukte dåpskjole, men hadde en som passet, og lillemann var bare 3 mnd. Det var syv dåpsbarn i kirken den dagen og de to største hadde bunad. Tror de var ca 8mnd og 12 mnd. Synes det er ganske naturlig å bruke bunad når de er litt større.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes det passer best med dåpskjole, selv om bunad jo er kjempestaselig! Det kommer jo litt an på hvor gammelt barnet er også, synes jeg!
~vesla06~ Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Vi hadde bunad på jenta vår da ho ble døpt. Fikk mange positive reaksjoner. Presten hadde ikke døpt noen med bunad heller! Min bror ble forresten også døpt i bunad. Synes det bare er flott jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå