Gå til innhold

Ultralyd ved innsetting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Prøver i 8 år...

Jeg hører til St.Olavs og der er det ultralyd ved uttak og innsetting. Ved uttak var jeg så omtåket at jeg skjønte ikke hva som foregikk på den skjermen, men da jeg skulle sette inn så fikk vi først se egget, og deretter kunne vi følge med på skjermen at de førte egget opp i livmora. Det er veldig fort gjort og ikke smertefullt.

Lykke til!

Jeg syns det skikkelig dårlig at vi ikke får se eggene på Ullevål... Har hatt tre innsettinger, men aldri hatt ultralyd da.

Også lurer jeg jo litt på hvorfor de ikke bruker ul på innsettingen da, det blir jo litt mer usikkert om slangen er kommet helt på plass...

Annonse

sn70: Ja selvfølgelig bruker de det ved uthenting, eller så ville de jo ikke fått ut eggene, hehe.

Men nå snakker jeg om tilbakesettingen av befruktede egg. Og da virker det som at det er standar for andre sykehus og bruke ultralyd for å virkelig se at egget kommer på rett plass!

Ingen av de jeg har snakket med som har hatt ivf på Ullevål har hverken fått sett egget sitt, eller brukt ul ved innsetting.

De prøvde med ultralyd på magen min ved tilbakesetting av egg for at jeg skulle få se, men de klarte ikke å se livmoren min og da kuttet de det ut. Fikk inntrykk av at hun som var før meg fikk sett det, men om man får sett selve egget eller bare røret som blir ført inn vet jeg ikke.

Annonse

Litt i svime når du var der GORDONSETTER?....hehe, kjenner meg igjen.

Joda i Porsgrunn får vi se egga når de blir hentet ut, og egga som blir satt tilbake. Veldig gøy og rar følelse. De er veldig opptatt av å vise og forklare egga før de setter de tilbake...,

Jeg tilhører Ullevål og fikk tilbud om ultralyd ved innsetting. Men siden jeg har bakovervendt livmor ble ultralyd-geléen tørket av magen min. Man kan ikke se noe når livmoren er ...ehh...innadvendt.

Kanskje det var derfor du ikke fikk se også?

Jeg tror de pleier å treffe likevel, men det hadde jo vært gøy å se det selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...