Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hva skal til for at dere føler at pappan avlaster dere? Tenker ikke på besteforeldre som passer barna nå, men pappa'ene rundt omkring. Hva er avlastning og hva er ikke avlastning?
MammaDilla Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 For meg er det avlastning at pappa tar med seg knøtte og bikkje ut på tur så jeg kan få gjort litt i huset uten avbrudd. At han tar knøtte dersom han gråter mens vi spiser. At han lar meg få dra til venninnen min å se frustrerte fruer hver tirsdag kveld. At han generelt er hjemme om ettermiddagen mens småen er våken. Nå er småen ganske så grei å ha med å gjøre, og det samme gjelder mannen min OG bikkja. Så jeg er igrunn ikke så sliten. Og av og til så hender det at mannen sier at jeg må bestille en aromaterapi i ny og ne så jeg får slappet skikkelig av. Det er deilig det. Du da?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 For meg er avlastning å slippe å forholde meg til annet enn meg selv og mitt. Dvs, ikke husarbeid. Jeg synes ikke det er avlastning at pappan aktiviserer barnet så lenge jeg er der. at en far er sammen med barnet sitt i ny og ne er vel ikke å avlaste.. Hvis barnet gråter i to mnd, hver kveld og hver natt og det er jeg som forholder meg til det siden pappan jobber. Selv om han står opp og bærer ungen en time midt på natta sånn at jeg kan legge meg i senga å høre på skrikingen derfra, ser ikke jeg på det som avlastning. Dersom han avlaster meg kan jeg gå ut. Dra på besøk til ei venninne. Gå på kino. Eller at han tar med ungen og vogna ut et par timer. Når man går hjemme med barn trenger man fri innimellom selv om man er aldri så glad i knøttet
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Jeg synes ikke avlastning er at pappan tar med knøttet i stua, setter på tv, slutter å snakke med knøttet og sovner begge to. Det som skjer da er jo at knøttet våkner og vil ha mamman sin etter endt lur, pappan er stolt som har passet barn så mor får slappe av. Mamman syntes det ville vært bedre hvis pappan kunne aktivisere ungen, snakke litt, leke litt sammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå