Gå til innhold

perm fra studier. pliiis svar?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann.har noen spm ang permisjon fra studier..jeg og sambo snakker om å prøve å bli gravide, sik at termin faller rundt mai/juni neste år, vil bare å prøve,går det ikke så går det ikke:( altså i siste semester av utdanningen min.jeg vil prøve ta perm (ant.fra mai...)slik at jeg bare har igjen litt eksamen å evt litt undervisning. tar jeg da bare eksamen igjen, og resten av undervisningen mai/juni året etter? det jeg også lurer på er at fødselspengene mine tar antakeligvis slutt rundt mars mnd.kommer til å spare opp slik at jeg kan være hjemme noen mnd uten inntekt.men har jeg fra fødselspengene tar slutt til eksamen i juni rett på stipend igjen? som jeg har nå?

Fortsetter under...

Trur ikkje du har rett på lån/stipend dei resterande mnd etter at fødselsstipendet går ut dersom du har fødselspermisjon, men om du har meldt deg opp i fag (sjølv om det er det "samme" faget som du tek i vår) og er registrert som fulltidsstudent får du lån/stipend. Det er i alle fall slik eg har tenkt å gjere det - kjempegreit med fag du allereie har levert inn obligatoriske oppgåver på, så treng du berre møte til eksamen (i alle fall ved UiO)

om jeg ikke melder meg opp til nytt studie så blir jeg nok uten inntekt etter det 42 ukene er gått,eller begynne i jobb så klart.men holder det å gå ut i perm i slutten av semester rundt mai, for så å bare ta eksamen året etterpå?holder det for lånekassen å bare ha en eller to eksamen å ta igjen.?

så leng du ikke har gjort deg ferdig med studiene så går det vell bra, men det er ofte vanskelig å planlegge så nøye. Så hvis du bli litt forsinka har du ingen grunn til å ikke ta eksamen. Å er du ferdigutdanna støtter ikke lånekassen deg lenger.

Men ja det holder for lånekassa

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...